dinsdag 3 april 2012

Lentedagje


Een dag die begon met veel kleine wolkjes bij al 8 graden.


*


Lekker boompje zagen een paar huizen verder!
(morgen meer).


Een AWACS vliegt vandaag alweer twee keer bijna door de bomen.


Heerlijk weer met 15 graden in het zuiden dus ook vandaag op de racefiets een rondje fietsen.
En ja dat kun je dit toch niet over het hoofd zien. .... je zal het slachtoffer
maar zijn! In de buurt van Alphen.


Daarna richting België, waar het slechte stuk naar Poppel begint. Is jaren geleden al eens
opgeknapt en nu opgelapt, maar blijf op je hoede. Vroeger lag hier ook nog een
kasseienstrook op de grens, maar die is er al jaren niet meer.


Buiten Poppel staat dit bord over de kerk.


Veel schapen hier en ook al grote lammetjes.


En ja Ria, hier bij dit bord moest ik wel even aan jou denken!
Is bij de schaapjes buiten Poppel.


Stuiven door de droogte doet het in België ook.


Op de grens na de Tulderheyde richting Esbeek staat deze bank. Ze schijnt veel voor de
Esbeekse gemeenschap betekent te hebben.


*


Tussen Esbeek en Hilvarenbeek hangt het kapelletje nog steeds.



Via Goirle, waar je hier de kerktoren en de fabrieksschoorsteen van de bekende
textielfabriek Van Besouw ziet, naar huis gefietst.  Een fletse lucht met dreigende wolk, maar
dat was de hele middag. Toch nog 49 kilometer op de teller.




10 opmerkingen:

  1. tja Margreet, de jongelui gaan de grote stap ook zetten, geef ze veel geluk mee,
    en genieten met jou van dit mooie tochtje.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze keer is het AWACS vliegtuig mijn favoriet. Heb hem gedownload voor m'n kleinzoon.
    Grtz Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke en afwisselende fotoreportage is dit weer.
    Genieten eerste klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als ik bij mijn wandeltochten, zie jij ook veel op je fietstochten.
    Wat een toeval...dat verkeersbord!
    Die lammetjes zijn inderdaad al aardig groot.
    De lammetjes van kinderboerderij "de Ulebelt" gaan Tweede Paasdag pas naar buiten.
    Zo'n vliegtuig, dat zo laag overvliegt, zal wel heel wat lawaai geven.
    En ja...ik heb toch wel een beetje met Jetje te doen *lol*
    Maar ach...misschien geeft zij hém wel van Jetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks de voorspellingen was het lekker weer Margreet en geen wind.
    Je hebt weer een mooi rondje gefietst en veel gezien.
    Die AWACS vliegt wel heel laag over....
    Een mooi afwisselende reportage
    Gr. Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zeg ik had weer een heleboel bij te kijken, wat lag ik weer achter! Je maakt net als Ria hele gevarieerde series foto's, leuk om naar te kijken met prachtige luchten waar ik regelmatig behoorlijk jaloers op ben ;0)
    Maar nu ga ik toch echt mijn bedje opzoeken want het is al half één!
    Weltrusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik weet niet of jetje daar blij mee gaat zijn, margreet? :-)))

    jij hebt weer een hele mooie fietstocht gemaakt, aan beide kanten van de grens?

    ja, ik 'geniet er van'! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit was weer een heerlijk `Margreet-fietsrondje`
    Je ziet genoeg en goed gevaRIAeerd :-)
    Practig zijn je luchten weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het was best goede dag margreet voor de fiets die dinsdag ik zie dat jij in 700 km heb mijn nieuwe fiets nu as vrijdag 3 weken oud ja ik ben bij de 1000 km gepasseert en hij moet ze eerste servicebeurt weer krijgen .dat spandoek hahaha wat we allemaal onderweg niet zien he de stofwolken is herkenbaar het is nu nog hier . het bankje spreekt mijn nu aan de rust en een rustpunt samen met het kappeltje geeft mijn iets om te denken op dat bankje in de mooie natuur veel groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen