woensdag 11 september 2013

Vakantie De Amerongse Berg (2)

 
 
Vanuit mijn superdeluxe bungalow op Landal De Amerongse Berg vertrok ik op dinsdag
aan het begin van de middag op de fiets om de omgeving te verkennen.
 
 
De bungalows zijn pas sinds 12 juli in de verhuur en in deze week werd het park
officieel geopend met burgemeester en al.
 
 
Eerste rit vanuit Overberg richting Elst over de Amerongse Berg.
 
 
Veerponten genoeg hier dus kon mijn hart ophalen!
 
 
Op de dijk aan de overkant een interessant gebouw, dus even afstappen, kijken en
fotograferen.
 
 
Gebouwtje waar spullen van het Waterschap worden opgeborgen.
 

 
Genoeg koeien in de uiterwaarden. Deze lopen aan de overkant van Amerongen.
De kerk en tijdelijk een kraan zijn de markante herkenningspunten
van dit mooie dorp.
 
 
Bij Amerongen weer terug met de pont en even kijken bij het hek van het Kasteeel
van Amerongen.
 
 
Er tegenover staat de Wilhelminaboom en dit beeld....ja wat moet je het noemen.

 
*
 
 
*
 
 
Veel plezier van de knooppunten.
 

 
Was het op de vorige foto's nog bewolkt, maar op woensdag een stralende zomerdag,
dus weer op de fiets over de Amerongse Berg, maar nu door het bos.
 
 
Gevaarlijk punt buiten Amerongen als je de dijk op fietst.....
 
 
Prachtig fietsen over de dijk langs de Neder Rijn.
 
 
Blijft mooi de molen met de weg er onder door in Wijk bij Duurstede.
 
 
*
 
 
Kasteel, waar een trouwpartij in voorbereiding was.
 
 
*
 
 
Op een van de vele bankjes bij de haven mijn broodje opgegeten.
 
 
*
 
 
Wijk bij Duurstede uitgefietst en met de pont over naar Rijswijk.
 
 
Aan de overkant een eettentje, waar ik in het zonnetje op het terras een bakje koffie
dronk.




De foto bij de veerpont was in de avond op RTL4 met Helga van Leur, samen met nog
een 2e foto, maar die komt in de volgende aflevering van mijn
vakantiebelevenissen.
*
Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

  1. ja leuk margreet dat kasteel ken ik, en onder die molen doorlopen heb ik ook wel eens gedaan,
    da's wel lang geleden hé:-)
    wederom een mooie serie,
    van een fijne tijd,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd weer met je tv-trofee
    En wat is het daar mooi en adwisselend
    Toplocatie zo te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi verslag Margreet. Ik heb in dat gebied ook vaak rondgetourt, maar dan op de motor.
    Groetjes,
    Aart

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor al die `reacties`
    Fijn weekend

    @ En nu lees ik dat er `afwisselend` had moeten staan ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een wilhelminaboom? :-))

    je weet de meest mooie locaties én gebouwen te vinden, margreet!!

    dit is genieten in hoofdletters! :-))

    BeantwoordenVerwijderen