vrijdag 25 april 2014

Wolken

 
 
De laatste tijd geregeld mooi weer met zon, maar ook met prachtige wolken,
die soms hagel- en onweersbuien veroorzaakten,
maar niet in Tilburg.
 
 
Op dondermorgen 17 april weer eens vroeg op voor een mooie zonsopkomst.
 
 
*
 

 
*


 
Later in die ochtend een mooie halo rond de zon.
De volgende dag waren er in de loop van de middag fraaie wolken te zien dus op
de fiets naar het open veld om een paar foto's te maken.
 
 
*
 
 
*
 
 
Eerste paasdag maakte ik onderstaand plaatje in de tuin. Leuk om het terug te zien bij
Omroep Brabant en bij de populaire foto's van Buienradar is die al meer dan 5000 keer bekeken.
 
 
Na de Pasen op dinsdag weer eens bij de Oude Leij gaan kijken, want een paar weken door
vakantie e.d. niet geweest.
 
 
Het begint al groener te worden.
 
 
*
 
 
*
 

 
*
 
 
*
 
 
En weer prachtige soms wat dreigende wolkenluchten, maar ik hield het droog.
 
 
*
 
 
Kleurig wolken vanuit de tuin gefotografeerd na zonsondergang.
Afgelopen woensdag begon de dag met veel blauw, maar in de loop van de dag weer
mooie wolkenluchten.
 

*
 

 
Dus genieten op mijn rondje racefiets, zoals hier in de buurt van Chaam.
 
 
*
 
 
Koeien grazen onder de wolken in de buurt van Riel.
 
 
Prachtige wolkenlucht en soms weer dreigend, maar ook nu weer geen regen.
Het wordt nu wel erg droog in bepaalde delen van het Brabantse land.
 
 
Leuk dat die mooie wolk in het RTL4-weerbericht was met Peter Timofeeff.
 
 
Als beluit van dit wolkenblog nog de lucht rond zonsondergang.
 
*
Allemaal een gezellige Koningsdag morgen!!
 
 

10 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je goede wens en jij natuurlijk ook een fijne Koningsdag.
    Prachtige en verschillende wolkenluchten laat jij weer zien, leuk dat je zo vaak weer in de tv-prijzen valt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooie serie van de Hollandse wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie is dit weer geworden, ik geniet er elke keer weer van als ik je foto's zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heerlijke serie Margreet...

    je moet zo stilaan beroemd zijn in Nederland

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schôone plaotjes, Margreet! Was je nou bij aspergevelden? Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echte Hollandse luchten, Margreet!
    De witte seringen kan ik bijna ruiken, hier.
    Ik ga voor de eerste foto...prachtig oranje.
    Heb je al asperges gegeten?
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet Ria! Maar binnenkort toch echt aan denken om mijn portemonnee mee te nemen, want ik ga ze uiteraard bij een boer in de buurt halen.
      Groetjes

      Verwijderen
  7. indrukwekkende wolkenfoto's, margreet!

    en dat weten ze bij de tv gelukkig ook! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je staat weer in de picture met je mooi foto's, vooral je paaskuikentje trekt de aandacht.
    De laatste week flink kunnen genieten van de opkomende en ondergaande zon.
    Dank voor je steunende reactie, ga weer proberen te loggen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een weervrouw topper ben je Margreet.
    Een prachtig log over het weer.
    Je blijft mij steeds verbazen hoe je dat iedere keer weer flikt
    Gr. Aly

    BeantwoordenVerwijderen