zondag 7 november 2010

Donkere sombere dagen

 Eindelijk blijkt de laatste maïsakker vrijdagmiddag geoogst te zijn!
 Deze foto's maakte ik op zaterdag en lekker nat na 21 mm regen.
 Zaterdagmiddag: mooi dreigend!
 En met alle nattigheid hebben je gewone sportschoenen veel te lijden als je in de berm, het land e.d. staat tijdens het fotograferen, dus eindelijk wandelschoenen gekocht, die waterdicht zijn, maar wel ademend. Ik kom nu gelukkig met droge voeten thuis en een mooi profiel voor winterse omstandigheden. En deze Wildebeast waren gehalveerd in prijs. Ik hoef er niet op te wandelen, dus stel andere eisen dan een wandelaar, nietwaar!
 Zondagmorgen: mistig en al miezerig.
 Deze wielrenners in de buurt van Riel zijn vast niet droog thuis gekomen.
Grijs en nat en ik was net thuis toen het halverwege de morgen echt ging regenen.
En veel verbetering is er niet de komende week, dus dat wordt wat "binnenwerk" en bladeren ruimen in de tuin.

6 opmerkingen:

  1. ayyy vee,
    maain lieber
    nee droog zullen ze het niet gehouden hebben maar ehhás het gezelschap goed is,
    wat maakt dan het weer uit, dan ga je dwars door alles heen :-)
    de zwaarste storm kan dan niet deren
    letterlijk en figuurlijk,
    :-)

    slaap lekker margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan was het hier toch heel anders, Margreet.
    Wel fris, maar lekker zonnig en we hebben samen een lekker fietstochtje gemaakt.
    Later op de middag ben ik er zelf nog even opuit geweest en kon zelfs nog een mooie zonsondergang fotograferen.
    Je nieuwe schoenen lijken me heel fijn, maar als je ermee door het veld daaronder hebt gebanjerd, zullen ze er nu heel anders uitzien :-(
    Ik hoop voor jou, dat je morgen het weer krijgt, dat wij vandaag hadden, dan kun je nog even van de herfst genieten en natuurlijk ook het blad bij elkaar vegen.
    Dat heb ik zaterdag gedaan.
    Slaap lekker.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel veel plezier met je nieuwe schoenen, margreet!

    het sombere weer levert toch wel mooie foto's op, eh?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke schoenen hoor en die zullen vast wel fijn zitten! Vandaag kon je ze al goed gebruiken neem ik aan want het was behoorlijk nat bij toeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt herfst weer nu Margreet!
    Je hebt mooie en voor het weer zeer geschikte stappers gekocht, daar ga je vast veel plezier van hebben!
    groetjes,
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het afgelopen weekend hier heel mooi weer, prachtige lucht en goed toeven buiten, ben veel in de tuin bezig geweest.
    Was ook wel nodig.
    Toch levert het sombere weer ook mooie foto's op , het hoort bij de tijd van het jaar.
    Lijken me fijne schoenen.
    Schoenen zijn niet alleen als je wandelt belangrijk, ook als je fiets heb je schoenen nodig die goed zitten.
    Leuk met de blauwe kleur.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes en fijne dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen