dinsdag 14 juni 2011

Mooie dinsdag

De dag begon goed met het roodborstje, die een nestje in de
buurt heeft, dus komt graag eten op mijn tuintafel!
 Een beauty van een vogeltje.
 Mooi weer, dus na mijn klusdagje op 2e Pinksterdag fietsen!
 Wei vol paarden en veulens in de buurt van Gilze.

 Maar ook de koeien laten zich graag zien.

 Oosterwijksestraat in Alphen.
Talloze malen fiets ik over deze straat en zie dit kapelletje....
 .... maar nu eindelijk eens gestopt, vooral omdat er nu een
infobordje bij staat en dat wil ik wel eens lezen!
 En dan blijkt dit kapelletje, als zovele andere, een interessante
geschiedenis te hebben.
 Dus zeer de moeite waard om eens af te stappen en nu kan ik
er in het vervolg met een gerust hart langs fietsen!
Een lekker fietstochtje, want een mooie middag
met 23 graden en niet teveel wind. Dat wordt
na morgen wel anders!

7 opmerkingen:

  1. de vogel en dieren foto,s hartstikke mooi margreet ik kan daar ook zo van genieten ,net jij dat roodborstje wat goed gelukt ook zo,n rapding . wat intersant kapellleke margreet wat een geschiedenis lees ik allemaal ,een mooie fietstocht met veel info rijker margreet ,zal in vervolg ook eens stoppen zie dit niet zo vaak in belgie ook wel.was heerlijk om te fietsen vanmiddag heb ook weer eens gefiets verder dan anders ,zit niet op donderdag te wachten hoop dat einde met goed zicht erachter komt dat we weer op ons fietske kunnen genieten als vandaag .vele groetjes margreet en straks weltruste en morgen gezond weer op voor weer zo,n mooie dag half om half denk ik .groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk hé margreet wat zalige dag, die hadden wij ook, genoten van het weer,
    heerlijke wandelingen en zalig buite eten, wat willen we nog meer,
    heb je ook een kaarsje aangestoken in die kapel:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier was het fantastisch.
    Dat is het trouwens nog steeds...18ºC
    Ik ben net thuis. Moest een wedstrijd Jeu-de-boules spelen in Goor.
    Heb, samen met mijn maatje, beide partijen gewonnen.
    In het geheel hebben we met 6 - 2 gewonnen...☺
    Zo heeft iedereen wel z'n eigen roodborstje, hè?
    Bij ons in de tuin zit er ook regelmatig eentje de sterren van de hemel te fluiten.
    Heb ik gisteren prachtige foto's van gemaakt.
    Jouw panoramafoto met paarden en veulens is schitterend, Margreet.
    De koeien mogen er trouwens ook zijn, hoor.
    Je bent nu dus helemaal op de hoogte van de geschiedenis van het kapelletje.
    Altijd leuk om te weten...zeker als je er zo vaak langs fietst.
    Welterusten voor zo en groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om die geschiedenis van dat mooie kapelletje te weten
    En nog leuker als je er steeds langs fietst.
    Leuk om je huis-roodborstje te zien en je panoramafoto is prachtig.
    Hier was het op 2-de pinksterdag ook zo slecht en in het hoge noorden was het nog slechter, schoonzoon had de fiets-elfstedentocht gefietst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een roodborstje met bloemen op de achtergrond, zo zie ik ze dus nooit, hier kom ik hem alleen in de winter tegen, waar ze zomers zitten, geen idee!
    Mooie panorama van de paardjes en leuk die gescheidenis van het Mariakapelletje. Opvallend dat enorme boeket bij het kleine beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat roodborstje, die komt hier ook echt niet zo dichtbij,maar zie ze nu ook helemaal niet net als Ank.
    Msschien zitten ze nu in Brabant ;-)
    Mooi op de foto gezet.
    Ik vind het altijd leuk dit soort kapellekes en moet er ook altijd even kijken en als het open is een kaarsje aansteken.
    Was toen nog mooi wer, hier vandag heel benauwd echt vies.
    Net een buitje gehad, maar was niet de moeite.
    Blijf de potten in de tuin maar extra water geven.
    Groetjes en gezellige donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De dag begon hier slecht met regen maar werd naderhand erg mooi.
    Leuk dat roodborstje op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen