vrijdag 21 oktober 2011

Koud, zon en koeien




Heldere zonsopkomst.


Kouwe pootjes!

Nachtvorst, was nog maar amper 1 graad boven nul.

Deze boer gaat de akker bewerken voor de winter.
Bovenstaande foto en volgende foto's met de Fuji geschoten, want oh jé lege accu en heb nog geen
reserve accu!



De Hooglanders grazen tussen de bomen en laten hun adem zien in de
koude lucht.



Accu weer opgeladen en eind van de middag lekker zonnig!

Zelfs een wolkenstraatje, maar werd later weer helder.
*
Wens alle webbies een zonnig weekend!

10 opmerkingen:

  1. Goh....hadden jullie nachtvorst
    De foto`s spreken boekdelen :-)
    Mooi is je wolkenstraatje en je ochtenddauwfoto`s.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrr, koud is het al he.
    Het geeft wel mooie plaatjes, prachtige serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Margreet,

    Tja, de winter komt er aan en dan is de vorst het eerst op de grond.
    De koeien zullen wel koele melk geven, wel weer mooi om zo de vorst te zien.
    De hooglanders zijn wel bijzonder mooie beesten. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee nachtvorst??
    Wat heb je hier droom foto`s neergezet Margreet.
    twas hier ook koud met een zonnetje die later in de middag weer achter de wolken verdween :(
    De laatste dame geniet met volle van het zonnetje:-))
    Heerlijk :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goh......
    zó koud al ??
    dat had ik even niet door margreet
    geweldig wat een zicht die adem van die koeien, geweldig mooi logje weer margreet
    genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Margreet...we hebben samen naar dezelfde zonsopkomst staan kijken!!! Zie mijn log!
    Maar bij jullie veel meer rijp zeg!
    De foto met het berijpte blad en de akker met stoppels op de achtergrond is voor mij een echte winnaar....wat een schitterende compositie :)
    En van de zonnende koe wordt vast iedereen vrolijk...zoals ze de ogen dichtknijpt...leuk toch!
    Het wordt vandaag weer zo'n lekkere dag, maar hier is het vandaag klusdag en morgen gaan we er wél op uit...naar de Kampeer- en caravanbeurs.
    Heel mooi weekend gewenst.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het vriest al lekker de laatste nachten hier ook ijs op het dak van de garage en dat is toch ook bepaald niet aan de grond.
    Prachtig die foto's van de rijp en de 'dampende' runderen!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de kou straalt er vanaf margreet mooie morgens mooie dagen de foto dat de koei zo geniet echt hele mooie vindt ik dat je ziet echt genieten v d zon .ik heb geen reserve accu gekocht ze zijn prijzig bij 40 euro a .mijn gevoel weet ik in de jaren hoeneer hij ongeveer leeg is ,het is me nooit verrast eigenlijk,en is echt fotogeniek weer dan laad ik hem bij ,de wolkjes deden goed gisteren dat is mooi fotoweer dan ,nu is hier helder altijd iets moeilijker weer,wat saai maar we mogen niet klagen weer zonnig weekeinde en wens jou al de dagen veel plezier en gezelligheid in al wat je gaat doen .groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, mooi, Margreet. Jij en je nieuwe speelgoed zijn nu al heel goede vriendjes ziek ik.
    Prachtig de kleuren van de eerste foto. De anderen zijn ook toppers.
    Fijne avond en zondag!!
    LG. Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, dat ziet er wel koud uit Margreet
    De wind was ook al zo koud ( vond ik )
    Maar je krijgt hier wel mooie foto's van :-)
    Prachtige serie

    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen