dinsdag 8 april 2014

Midweek Bollenstreek (2)

 
 
Vandaag het eerste deel van mijn dagje naar Katwijk aan Zee, waar ik van
mijn 4e t/m 20ste jaar heb gewoond.
 

Als ik op de heiige woensdagochtend naar buiten kijk zie ik de bollenboeren alweer op
inspectie in de velden.


Tegen 11 uur op de fiets gestapt voor mijn dagje Katwijk.
Onderweg zie ik een interessante vogel staan maar zie pas later dat het een nijlgans is.


Wilhelmina Boulevard in Noordwijk.


Fotografe fliepst fotografe!


Willemientje op de Boulevard voor de Oranjehotels.


*


Het slaapplekje van Obama en onze arme Nederlandse voetballers ofwel Huis ter Duin.


Via de Astrid Boulevard aan de zuidkant van Noordwijk fiets ik richting Katwijk.


*


Het wordt iets zonniger.


Deel van een beeld bij de entree van Katwijk aan Zee bij de Uitwatering.
Een aantal beelden zijn er af, jammer.

 
Hier wordt nog druk gewerkt bij de Uitwatering.
 
 
Dit beeld spreekt mij als zeemanskind zeker aan. Alle namen van de omgekomen vissers op
zee in de vorige eeuw staan hier op. Veel bekende namen.
 
 
*

 
Het kustwerk aan de duinen bij Katwijk toen er nog niks aan de hand was.
 
 
*
 
*
 
*


 
 Uiteindelijk rijdt er een zandwagen tegen de brug aan, zoals rechtsonder te zien is.
Ik was heel blij dat ik er niet op ben gaan staan, maar het ongeluk gebeurde net toen ik
Katwijk weer uit fietste.
 
 
De nog steeds niet geschilderde toren van de Andreaskerk. Die hoort wit te zijn!
 
 
Beeld voor de vissersvrouwen bij de kerk.
 
 
*
 
 
Achter de kerk bij een viskraam met terras een lekker vers broodje haring en koffie.
 

*

 
In Katwijk zwemmen de vissen gewoon op straat!!
 
 
 Tot slot nog even een blik om de hoek in de Princestraat.
Morgen deel 2 van mijn bezoek aan Katwijk aan Zee.

*
Wordt dus vervolgd
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om Katwijk weer te zien, maar ik herken niet veel meer.
    Mijn tante woonde aan de Nrd-boulevard
    Dat fietspad lijkt me wel wat....heerlijk...zucht...ik heb weer bij je genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die herkenbare foto's. Je hebt echt geluk gehad vorige week wat betreft het weer en de bollenvelden. Was vandaag even een rondje bollen doen maar veel is al uitgebloeid ondertussen .

    BeantwoordenVerwijderen