maandag 16 februari 2015

Opstoet in Kruikenstad 2015


Gisteren, dus zondag, was d'n Opstoet weer te zien in Kruikenstad (Tilburg).
De weergoden waren ons alweer goed gezind want heerlijk
zonnig weer.


 *


Ff niet lekker want net een ontploffend rookbommetje voor mij en de mevrouw
die naast mij stond.


De nieuwe sjaal van Kruikenstad. Is mooi maar die van mij kan nog wel een 
jaartje mee.


Een van de "opperhoofden" van de stoet. Helaas liep het achter hem niet 
helemaal soepel.


*

   
*


De wagen van de Kappesientjes viel stil voor mijn neus, maar de techneuten 
vulden het aggregaat bij en toen kon die weer verder. 


"We gòn wir bombezjoere" ofwel de bloemetjes buiten zetten, was dit jaar
het motto van het carnaval in Kruikenstad. 


*


*


*


Veel plezier.


*


*

  
*


*

*


*


*


*


Gelukkig ook jonkies in d'n Opstoet.


*


*


*


*


Een mooie optocht maar toch helaas dit jaar weer met veel hiaten. Er schijnt wel
voor een onwel geworden toeschouwer een ambulance op de route te zijn 
geweest wat deels de vertraging veroorzaakte. 

*

Het werd dus laat en om half 5, met de Prinsenwagen nog niet in zicht, net als vele
anderen, naar huis gefietst. 

1 opmerking:

  1. prachtige stoet margreet, mooie koppen, het weer was carnaval gunstig dit jaar,
    dat is wel leuk voor de feestvierders hé,
    heerlijk kleurig feest,
    ik heb er niks van gezien alleen dat wat naar huis reed:-)

    BeantwoordenVerwijderen