dinsdag 3 augustus 2010

Mistige maar mooie start van de dag







De zon komt alweer later op, maar vanmorgen had ze door de mist extra moeite om te gaan schijnen. Het was het weer waard om vroeg op pad te gaan en de eerste stralen van de zon door de mist te zien komen. Snel werd de mist minder maar er kwamen wolken voor in de plaats, maar het bleef mooi. De zomer gaat snel: het maïs begint de kolven te vormen en in de ochtenddauw tussen wat afgevallen blad zag ik groepjes grote en kleine paddenstoelen!

9 opmerkingen:

  1. hoi margreet wta ben jij lekker vroeg vandaag:-)
    vanmorgen ook al hé,
    ik heb er ook zo van genoten, het was fantastisch
    en zó stillllllll,
    ik ben hélemaal tot rust gekomen :-)
    de kleuren van je foto's worden steeds intenser en mooier lijkt wel,
    heb je een nieuwe camera, of gebruik je andere instellingen misschien??

    mijn welgemeende complimenten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Klaproos: zelfde camera en zelfde instellingen, maar denk dat de foto's veel beter tot hun recht komen tegen het zwart dan tegen het rood en al die gele onderstrepingen. Dit is de simpelste layout, maar vind hem zelf wel mooi. Moet alleen nog de links maken en dat moet ik allemaal uitzoeken want kan niet im- of exporteren uit de oude weblog! Maar dank voor de complimenten maar het verschil was mij ook al opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij mag je vaker vroeg opstaan, wat een geweldige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo....hier zit je nu.! even wennen. Maar ik zie dat je weer lekker op de fiets zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad gaat de zomer snel, veel te snel als je het mij vraagt. Ik heb hier ook al weer een heksenkring ontdekt en dat doet toch aan de herfst denken ook al zijn er altijd wel paddenstoelen. Mooi hoor die vroege mistfoto's!

    OT: Het is heel leuk om foto's in het klooster te maken maar dat mag normaal niet. Die emblemen met o.a. wapens zaten in bijna elk raam rond de kloostergang en ik heb ze allemaal gefotografeerd. Wat het allemaal voorstelt weet ik nog niet maar dat ben ik wel van plan uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat Margreet wat een geweldige serie foto`s
    Ik zit me hier toch te genieten van al het mooi`s wat je hier heen zet.
    Schitterend!!
    Heb de eerste paddestoelen ook al gezien :-)
    Groet :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi de mistfoto's, zag het gisterenmorgen ook zo mooi,maar geen camera bij.
    De vierde lijkt wel een schilderij.
    Vandaag leek het hier idd wel herfst, moet er wel aan wennen hoor.
    je log ziet er prachtig uit en heb je link op mijn site veranderd en de oude nog ff laten staan.

    Lanzarote zou idd echt iets voor jou zijn, veel wilerenners trainen er in de wintermaanden, heb ze destijds in 2003 ook gezien.
    Nu zaten ze in de Tour ;-)
    Maar het lijkt me heerlijk fietsen daar
    en altijd mooi weer.
    Groetjes en prettige donderdag, weer helemaal beter ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij bent al vroeg op pad gegaan. Mooi die mist op de foto's! Voegt dat beetje extra toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier was het mistig en bleef het, op enke momenten na, de gehele dag bewolkt.
    Door dat er de laatste dagen veel regen is gevallen, waardoor ik het gras niet heb kunnen maaien, zie ik de paddestoelen nu in mijn grasveld te voorschijn komen.

    BeantwoordenVerwijderen