maandag 17 oktober 2011

Zon en maïs



Maandagmorgen: beetje nevelig en toch even zon.

Kleurige zonsopkomst.





Wolkenvelden, dus opgekomen zon verdween alweer snel.

Verder fietsen richting buitengebied Riel en ja...daar was de zon weer even.

Zelfs een moment fel, maar was niet blijvend.

Ha, de hakselaar is bezig op de Druisdijk buiten Riel.

Naast deze boerderij.

Blijf het mooi vinden om er naar te kijken....ja boerenbloed in de aderen!



Oefenen met de teler.

Steeds weer geweldig om de concentratie en de samenwerking tussen hakselaar en
volger te zien.

Laatste hapje.....

....en op naar de volgende akker.



Ik fiets naar huis en schrok op net als de nieuwe koeien van het geknal....het jachtseizoen is
geopend, dus als een konijntje niet in de hakselaar sneuvelt dan is er nog
wel de jager...
 

8 opmerkingen:

  1. We zagen vanmiddag ook al van die vierkanten maisvelden, grappig gezicht, maar niet verstandig, straks kunnen ze wellicht niet meer hakselen als er zo veel regen gaat komen.
    Vooral de eerste foto is een pareltje Margreet
    Prachtige sfeerfoto

    En Zaterdag hoorde ik ook al 2 schoten, bij ons mocht het al eerder vanwege de zwijnen overlast.
    Trieste gedachte...

    Mooie serie, je hebt het al onder de knie met je nieuwe camera :-)

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie, de eerste is mijn favoriet, schitterend.
    Maar de rest mag er ook zijn :-)
    Ik wil me steeds voornemen er eens vroeg op uit te trekken met de camera.
    Maar ik ben zo geen ochtend mens...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de maïs wordt bij jou volop geoogst, margreet?
    hier heb ik nog geen enkele bezig gezien??

    je eerste foto is weer een winnaar.

    net als als je anderen, trouwens! :-))

    @je eerste reaktie is bij mij heel vlotjes binnengekomen, hoor. het spijt me als jij 'm niet te zien krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke vrijheid krijgen we weer hé margreet
    zalig hoor, je foto's zijn de mooiste om naar t e kijken vandaag ,
    da's puur genieten...
    puur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo weer even alle gemiste logs bijgekeken, gefeliciteerd met je nieuwe camera!
    Mooie serie in dit log maar ik vind die van de koeien helemaal prachtig.
    Hier ook regen en grauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteren liepen hier ook de jagers over de velden.
    Maar een mooi plaatje van de maandag.
    Alhoewel wij hier meer zon hadden.
    Die ene foto(5) met die rij bomen is zo moooooooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een *schitterende* serie Margreet
    Ik zie dat de bomen al mooi beginnen te kleuren.
    Ik ruik de herfst bij dit logje.
    Hopelijk krijgen we nog een toegift van zulke dagen.
    Het regent hier flink momenteel
    dus huisklusjes staan op mijn lijstje :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. genieten van de zonsopkomst was hier ook zo wij zagen al dat mooie margreet en ik zie de kwaliteit goed in de foto,s nu met de canon mooi natuurlijk het gaat goed en ook de zoom goed getest de mais er staat hier toch nog best veel dat zal wel gehakselt worden niet verkocht met koeien leuk he dankbare modelen ,de jacht ja op 15 okt mocht het weer veel fotoplezier met de camera deze zijn toppie ieder geval gr corina

    BeantwoordenVerwijderen