zondag 18 december 2011

Zon en buienwolken



Zondagmorgen: nauwelijks wind en net iets boven nul.


Even de koeien goeiemorgen gewenst, want die passeer ik meestal op weg naar
een van mijn fotoplekjes.


Deze wolk met mooie valstrepen van de vallende regen zie ik als ik me omdraai.


Op de Kwaden Hoek is het nog nat na de 13 mm regen die we weer hadden, maar
denk dat deze mannen trainen voor bevroren water!


Verder gefietst via de Goorweg naar de Spaansehoek buiten Riel, waar ik deze mooie bui
in de verte zie vallen.


Spaansehoek.



Fraaie wolk boven sparren rond een weiland.


Naar de Vijfhuizenbaan, maar zag deze wolken en toch maar omgedraaid....



....maar duurde nog even voordat er een bui viel, maar toen was ik thuis
na een mooi rondje van anderhalf uur.

7 opmerkingen:

  1. het was een fantastische dag vandaah=g hé margreet met de meest mooie wolken en zonneschijn, een zalige frisse neus kunnen halen, wij hebben genoten.

    slaap lekker voor straks
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Margreet,

    Zou het dan toch wit worden met de kerst, vanmiddag en flinke hagel en sneeuw bui gehad, nu vriest het 1,8 graden.
    we zitten zo in de Kerstmis nog geen week. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus je had geen nat pak op Zondag Margreet
    Prachtige opnames, vooral die van de mooie wolken!
    Heel mooi in weer gebracht

    Fijne dag nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat jij daar steeds fietst waar je de regen in de verte ziet vallen ;-0
    Mooie foto`s weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben wel bijzondere hoeken zeg: Kwadenhoek en Spaansehoek *lol* maar het zijn wel mooie fotohoekjes!!! De panoramafoto van die sparren en het prachtige werkpaard vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij zit fotograferen er even niet in.
    Ik lig in het ziekenhuis met een dubbele longembolie.
    Maak je geen zorgen, het gaat al weer een stuk beter met me.
    Ik heb het de afgelopen 2 dagen behoorlijk benauwd gehad.
    Nu krijg ik bloedverdunners en zal ik met een paar dagen weer naar huis kunnen. Voor de Kerst in elk geval.
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi deze fotoserie! skeeleren, ja goede voorbereiding.

    BeantwoordenVerwijderen