maandag 6 juni 2011

De natuur en het weer

 Zondagavond verdwijnt de zon in de wolken, die later kleuren.
 Maandag start regenachtig.
Een overstekende huisjesslak op het voetpad.
 Nog bewolkt, maar begin van de middag even zon en warm!
Zelfs 28 graden en klam.
 Afgelopen week zijn er met de harde wind veel bladeren van de
bomen gewaaid.
 Hebbes! Eindelijk de Siberische grondeekhoorn op de foto. Deze
aparte beesten, die ooit uit de vroegere dierentuin in Tilburg zijn
ontsnapt, leven sindsdien in het bos. Ik zie ze wel eens over het
fietspad schieten, maar fotograferen lukte nog nooit.
 Deze bleef even op de boom zitten en daarna keek die links en
rechts om de stam heen of ik er nog was: heel apart. Ineens was
die weg.
 De zwam, die ik een paar weken geleden fotografeerde, is al wat
ouder geworden, maar nog mooi.
De eerste wolken komen er tegen 2 uur alweer aan, maar duurde
nog tot 4 uur eer het begon te regenen en onweren.
Regen en onweer, maar geen bliksem te zien. De regen viel mee,
want vandaag slechts 7 mm in de meter.

9 opmerkingen:

  1. marjolein vh pl6 juni 2011 om 22:37

    Hier is vandaag maar 4 mm gevallen.
    Jammer voor de tuin, want die kon wel wat meer gebruiken ;-(
    Maar klagen doe ik niet, hoor !
    En je eekhoorn is geweldig
    Knap hoor, dat je die gefliepst hebt.
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw margreet wat gaaf zeg die eekhoorn wat leuk dat het diertje zo bleef zitten voor jou:-)
    wat een heerlijkheid hé die regen ik ben der vanmiddag lekke naar gaan zitten luisteren:-)
    maak er een heerlijke dag van hé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Margreet,

    Ben je niet vergeten en ik ben ook niet verdwenen.
    Mooie serie heb je weer gemaakt, met een vooruitblijk naar de herfst; heel leuk.
    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. knap dat je die eekhoorn kan vastleggen..

    ghroeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Margreet om deze eekhoorn voor de lens te krijgen.
    Kicken hoor.
    Mooie foto serie heb je hier neergezet.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het eekhoorntje lijkt sprekend op de eekhoorntjes, die ik op het vogeleiland gefliepst heb.
    Leuke beestjes, maar supersnel.
    Hier zijn er ook al wat ontsnapt, dus we zullen ze wel meer gaan zien.
    Hier heeft het af en toe geplensd...er stonden verschillende straten blank...het riool kon het niet aan.
    Mijn zussen gingen zondag terug en hebben in Duitsland een uur op een parkeerplaats gestaan vanwege het noodweer...hagelstenen zo groot als knikkers!!!!
    Wij hadden daar maandag gelukkig geen last van.
    Waar ik nu wél last van heb is van jeuk en blaasjes in mijn hals en nek.
    Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de eikenprocessierups... :(
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De regen was wel nodig voor de tuin, is nog mooi groen nu ;-).
    Maar hier regende het vandaag bijna de hele dag en koud...niet echt lekker, we waren het te goed gewend.
    Mooie foto's van al je fietstochten die je hebt gemaakt.
    Groetjes en gezellige donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de laatste dagen kon je merken dat in natuur vochtiger werd margreet jij hebt daar ook schone foto,s van genomen ,de onweer was hier ook in totaal viel 35 mm en de andere dag nog eens 11 mm bliksem zag ik die dag niet alleen donder en veel regen .jeetje zo,n eenkhoorntje heb ik nog nooit gezien wat aparte lijkt net een tijgertje hoe lief was wel rappe zeker ,nu kan de natuur denk heel langzaam aan herstellen wat een ongekende lange droogte he .prachtige foto,s weer margreet vele groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen