donderdag 16 juni 2011

Wisselvallig

 Woensdag dreigde het wel, maar daar bleef het bij.
 's Middags zon, maar begin van de avond een rare lucht....
 ....dus weinig hoopvol voor de maansverduistering....
 .....hoewel de wolken gingen verdwijnen.....
.....maar jammergenoeg alleen boven mijn hoofd, want langs de
horizon rondom wolkenvelden, dus stond ik vergeefs in het
open veld....! Ja, toen ik om kwart voor 12 nog even naar
buiten keek zag ik wel de maan met een hapje er nog uit.
Maar zat in de bomen en moeilijk om nog een foto te maken.
 Donderdagmorgen begint weer dreigend.
 Roodborstje komt nog even snaaien.
 Buien leken net langs Tilburg te gaan....maar hier begint het al te
regenen, dus regenjack aan.
 En in de buurt van de A58 brak de hemel open.
 Deze fietser zal wel net zo doorweekt zijn geworden als ik.
 Het water liep van mijn broekspijpen in mijn waterdichte
schoenen....dus dan blijft dat ook in je schoenen. Geen regen-
broek bij me, dus spijkerbroek doorweekt.
 Snel naar huis want ook nog onweer en dan is het niet zo leuk
door het bos waar je het vocht tussen de bomen ziet hangen.
Buitje was de moeite waard, want de meter was leeg toen ik ging
en een half uur later zat er 11 mm in.

8 opmerkingen:

  1. nou margreet een ding is zeker, jij hebt een heerlijke verzameling wolkenfoto's gevangen,
    supermooi om te zien en de groeten van het roodbeestje:-)

    slaap lekker voor later,
    fijn weekend gewenst margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie wolkenpartijen heb je weer.
    Wij hadden woensdag wel buien en vandaag op het oppasadres ook weer. Maar hier niet ;-(
    En toch zijn je kletsnatte foto`s met opspattende druppels erg mooi geworden.
    Fijn weekend

    Je merkt zeker wel dat ik constant je foto`s binnenkrijg;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we hadden om regen gevraagd en die hebben we dan ook gekregen...

    het levert wel mooie foto's op !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woensdag was het hier een heel redelijke dag met veel zon en een schitterende zonsondergang (zit in mijn foto-archief en komt er beslist binnenkort uit ☺)
    Gisteren ben ik ook wel nat geworden, onderweg naar het boulen.
    Regen en onweer, maar....een slimme meid is hier op voorbereid, hè?
    Dus regenpak aangetrokken en dan blijft de schade beperkt.
    Was jij je regenpak vergeten??? Moet je eigenlijk altijd bij je hebben, hè?
    Een natte spijkerbroek is een ellende!!!
    We hebben nog wél gebouled, met enige vertraging, maar het was niet zo leuk.
    Het groepje was klein en de banen nat...ze waren allemaal een beetje baldadig...:0(
    Er zit weer een hoop variatie in je log..zelfs ballonnen!!!
    Als alles meezit, gaan wij dinsdagavond de lucht in vanuit Apeldoorn.
    Vorig jaar is het tot 3 x toe uitgesteld, dus ik hoop, dat het weer nu meezit.
    Nu schijnt de zon in elk geval en daar zullen we maar eerst van genieten, hè?
    Maak er een fijne dag van en de groetjes van "mijn" roodborstje een zijn achterneefje/nichtje..☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben er even voor gaan zitten want had nog heel wat berichten van jou te lezen. En ZEEEEER de moeite waard!!! Behalve mooie luchten heb je ook wel oog voor andere onderwerpen! De roodborstjes zijn geweldig. groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo donker was het hier niet, Wel behoorlijk wat gevallen bij jullie.
    Vreselijk als je zo nat thuiskomt zeker in een spijkerbroek.
    Heb ook bijna nooit mijn regenbroek bij, heb zo'n hekel aan dat ding.
    Levert toch wel mooie foto's op.
    De foto van de roodborst is weer leuk, gezellig dat hij iedere dag even komt.
    Gezellig weekend en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het was spannend op laatst margreet rondom de maansverduistering ,ook net jij stond ik in geheel open veld wachten wachten om half 11 gaf ik het echt op,ook hier was die niet te zien ,vond wel jammer blijft ik ook keer langer op .die dreigende soortmarmertuswolken ook mooi gezien .een roodborstje is lief in de tuin margreet is jou aardig wel gewend .het is voor ons fietsers niet goed weer meer up en down de regenpak moet onderhand standaard bij hebben ,jeetje wat was je nat dat is toch wel balen ,we waren goed gewent he .ik wens je fijn weekeinde toe maar het weer echt minder .groetjes corina uit winderig wernhout met toch regenpak bij de hand als we weg zouden gaan,al heb ik liever niet graag zo,n zweetding aan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo je hebt behoorlijk nat laten regenen voor deze mooie plaatjes.
    Tja...na al die droge weken was dit eigenlijk wel te verwachten.

    gr eva

    BeantwoordenVerwijderen