vrijdag 17 februari 2012

Van alles wat


Donderdag

Een grijze dag met soms een sprankje zon


*


Heel veel vogels zoals meeuwen en ganzen, zowel grauwe ganzen als zo te zien canadese.


Meerkoetje zwemt alleen in de Oude Leij.


Was wel nieuwsgierig wat ik kwam doen....maar niks te eten bij me.


Even blauw en zonnestraal.
Weerfoto van de dag bij Omroep Brabant.


Op weg terug naar huis zie ik een nog heel jong kalfje bij de Hooglanders.

 
Leuk al die pootjes.


Moeder en kind.
Maar even later passeerde ik ook een doodgeboren kalf, dus het gaat niet altijd goed.

Vrijdag

Begin van het carnaval met een optocht bij de basisscholen en ook bij mij
in de wijk.


Nog net het laatste van de optocht, want ze waren wel sneller terug dan verwacht.


Het kan vriezen en het kan dooien!


Een wijkbewoner als ballonvaarder, dus de Prins, Prinses en Raad van elf van de scholen
komen aan in een ballonnenmand op een aanhanger in de optocht.


Deze groep, de hartendiefjes, kregen er geen genoeg van, dus in de polonaise
achter de juf (of een moeder) over het schoolplein.


*


*


Leuk begin van het carnaval, niet als vierder, maar als kijker en fotografe.
 
 

Even druk bezig achter de pc en kijk naar buiten.....oei....!
Dan zijn ze toch echt groot.....
en schiet ik deze reiger
met de camera.

6 opmerkingen:

  1. Wat een jong kalfje in deze koude winter, is dat niet veel te vroeg in het jaar?
    De hartendiefjes doen het goed, wat een gezellige foto's van het kindercarnaval, hier barst het morgen ook weer los, misschien ga ik ook wel even kijken.

    Fijn weeekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, margreet die reiger in je vijver bij jou, geweldig,
    en die hartendiefjes zijn om te stelen,
    en je dagfoto.... idem dito, zó mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooie serie Margreet. Ik geniet er elke keer van.

    O.T.: Soms (deze keer dus ook) gebruik ik het programma Photomatix om een foto te bewerken.

    Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het pasgeboren kalfje....wat ontzettend leuk!!
    En je reiger...zo groot...het zou er donker van worden in je kamer :)
    Je weerfoto is ook om van te smullen en het carnaval is bij jullie dus al begonnen.
    Ik ben benieuwd of ik er dit weekend nog wat van te zien krijg.
    Een paar weken terug liepen er al mensen verkleed in Roosendaal en ook in de trein troffen we al carnavalsgasten.
    Het schijnt gewoonte te zijn om al een aantal weekenden eerder te beginnen, werd ons verteld.
    @ Je hebt gelijk...bij elke foto van het kruiende ijs is het "Wauw!!!!"
    We hebben zo enorm genoten!!!
    Ik heb net nog weer een aantal foto's geplaatst en ga zondagavond weer verder :)
    Ik wens jou een heel gezellig carnavalsweekend toe met leuke foto's.
    Groetjesssss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo wat leuk het kalfje Margreet.
    Het carnaval is vanmiddag al bij jullie begonnen zie ik
    :-))
    Ik heb niets met carnaval maar kan me de pret wel voorstellen.
    Deze kinderen zien er prachtig uit....
    Ooo man o man wat een joekel van een reiger had je in je tuin!
    Mooi afwisselende log met weer schitterende plaatjes.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn die kindersnoetjes toch altijd heerlijk om te zien hè ?
    Leuk om zoiets van een schoolcarnaval te zien, word je toch helemaal blij van.
    En je reiger is super...was zeker ook wezen kijken bij de optocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen