woensdag 15 februari 2012

Vogelvariatie



Afgelopen winterperiode veel vogels voor de lens.
Geregeld hongerige vogels in de tuin of elders gefotografeerd.


De merel is dagelijks aanwezig en zit vaak al te wachten totdat ik in de ochtend 
brood kom strooien.



Aan het begin van het bos passeer ik deze vijver, waar heel lang een open plek is
voor de eenden.


Een musje op de schutting in mijn tuin.


Eendjes met een meerkoet in de Bergsche Maas.


Een gebied waar heel veel watervogels zitten, zoals eenden, meerkoeten en allerlei
ganzen, die hier net opstegen.

*

Aan beide kanten van het water zitten ze allemaal, maar er is in de uiterwaarden
meestal genoeg te eten.


Thuis waakt meneer merel over mijn tuin en vooral over het brood en de appels!


Een van de vrouwtjes, meestal 2 en een stuk of 5 mannetjes. De mannetjes zitten elkaar
geregeld achterna en jagen elkaar weg. Het voorjaar begint te kriebelen.

En zij is de wijste en blijft rustig zitten kijken.


Eindelijk ook de aalscholver "gevangen", maar ik weet nu waar een koppeltje
meestal zit.


Tot slot nog wat leuke vogels in een collage, waar de torenvalk natuurlijk
mijn "trofee" is.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuke gevleugelde reeks is dit weer geworden.
    Prachtig is je torenvalk, reiger, mussje in de sneeuw en aalscholver !
    En je merels zijn ook fotogeniek ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige serie Margreet met een
    schitterende collage aan het eind.
    De aalscholver heb je mooi "gevangen"
    Is het gezichtsbedrog of zien de vogels
    die bij jou in de tuin zitten er allemaal
    beter en gezonder uit dan de rest? :-)

    Groetjessss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Margreet, zo´n serie over de vogels uit de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vogelfoto's die je allemaal hebt gemaakt, leuk het heggemusje.
    De aalscholver staat er inderdaad mooi op, heel herkenbaar deie houding.
    Mooie collage heb je van je vogels gemaakt.
    leuk hè vogels fotograferen, ik zie er hier haast geen. Heb voer genoeg hangen,maar ze zijn weggejaagd en zijn het elders gaan zoeken, jammer.
    Heel af en toe zie ik eens een meesje, maar eerder had ik 40 mussen in een keer in de tuin.
    Hier vandaag ff de zon, wel heel fris op de fiets.
    Geduld hebben, zag wel een eerste blauwe druifje in knop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige log over de vogels Margreet.
    Je collage is een beauty
    Hier zijn de ene dag vogels en de andere dag zijn ze weg.
    Ze eten zelfs de zaden en brood niet meer op dit moment...
    en hebben de lente al in hun koppie`s :-)))
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je goed gedaan, Margreet. Ik vind het moeilijk, foto's van vogels. Ik heb een perenboom in de tuin, en dan eten vogels die peren vaak al op voordat jij ze kunt 'oogsten'. Afgelopen jaar Vlaamse Gaaien, enorme druktemakers zijn dat! En dan zat ik daar met mijn camera en telelens...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Margreet,

    De merels hadden met de kou lekker hun veren uitstaan, lekker bol tegen de kou.
    Hier kwamen ze ook eten met andere vogels, wel leuk om te zien.
    De eenden waren ook hongrig als je met de honden langs kwam kwamen ze op je af, zonder dat ze bang voor de honden waren.
    Het musje is een heggemus, met zijn scherpe snavel. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt ze er echt heel mooi op gekregen, is mij nog niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit is een blog met vleugeltjes, margreet!

    fantastisch hoe mooi ze allemaal poseren voor jou! :-))

    of is het voor het lekkers wat jij bijhebt? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke log van jou met al die verschillende soorten vogels. Wij hebben genoten, want de laatste log van ons bevat slechts één soort, de meerkoet. Torenvalk, reiger en aalscholver heb je er goed opgezet. Laten we na de carnaval, woensdag aan onze kleinzoon zien die een paar dagen komt logeren.
    Groetjes
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er een mooi fotolog van gemaakt, Margreet!!
    Wel lekker, zo'n camera met een groot zoombereik, hè?
    Je merelvrouwtje is echt een plaatje!!!!
    Laat ze het maar niet horen...dan gaat ze nog naast haar pootjes lopen, haha....
    Ook het silhouet van de Aalscholver is erg mooi en natuurlijk je trofee...de Torenvalk"...een hele mooie vogel en super vastgelegd op de gevoelige plaat :)
    Fijne avond en groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee...nu beginnen ze bij Blogspot ook al met die onduidelijke verificatiecodes!!!
    Ik was juist zo blij, dat ik bij jou de in te typen codes direct kon lezen :(
    Heb jij enig idee, waarom ze dit veranderd hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige vogelserie Margreet.
    Alles schitterend op een rijtje in beeld gebracht :-)
    Je komt er zo wel een stel tegen met dit weer.
    Die aalscholver had je ook heel mooi voor de lens.
    Prachtige opnames!

    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat is nou ook hele mooie hobby margreet vogels fotograveren jij hebt er veel weten te vangen met de power shot die heb je wel nodig prachtig om te zien hou daar ook van gr corina

    BeantwoordenVerwijderen