maandag 9 augustus 2010

Halve halo




Vandaag, ondanks mijn verblijf in de lappenmand (buikgriep met ontsteking volgens de huisarts), wat foto's vanuit de tuin gemaakt. Rond de middag was het ineens weer bijzonder, toen ik in de tuin naar de bloemen keek, want zag boven het huis een grote wolk voor de zon en een halve halo. Steeds weer mooi om dit weersverschijnsel te zien. Dat vond Helga van Leur ook want het was in het weerbericht bij Editie NL. Laat allebei de foto's zien, want dan kun je goed zien, dat door het breedbeeldformaat van RTL de foto heel anders wordt. Tot slot de avondzon, die een beetje verdwijnt in de wolkensluiers en later in de bewolking.

6 opmerkingen:

  1. ik hoop dat de medicijnen heel snel hun werk gaan doen, margreet en jij fris en monter uit die lappenmand mag huppelen!

    die halve halo is heel mooi!
    terecht dat heel nederland de kans gekregen heeft om die foto te bewonderen!
    en via dit blog zelfs over de grenzen! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat jammer dat het niet lekker met je gaat margreet,
    maar met de medicijnen ben je vast weer gauw boven jan ,
    ik wens je beterschap en genieten van de halo doe ik zeker...
    tot gauw buiten de lappenmand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst beterschap, hoop dat je snel weer opknapt.
    Leuk dat die foto's van je getoond werden maar verdraaid inderdaad wel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, goed dat je het zag vanuit je tuin en toch nog foto's hebt gemaakt en weer gebruikt op tv bij het weerbericht, leuk.
    Je ziet idd veel verschil in foto's.
    Ook de laatste foto is prachtig.
    Pas goed op jezelf met een ontsteking, hoop dat de medicijnen aanslaan.
    Rustig aan maar.
    Vanavond was er ook weer een mooie zonsondergang, ook gezien..heb er geen foto's van maar zag het op een afstand, staan teveel bomen voor.
    Of ik moet er nog op uit en heb daar geen zin meer in 's avonds.
    groetjes en sterkte !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet leuk zo'n buikgriep! Beterschap!
    Wel leuk dat je foto getoond werd! Voel je je toch trots, neem ik aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het verschil in beide foto's is inderdaad heel duidelijk zichtbaar.
    In mijn omgeving hebben veel mensen last van zomergriep

    BeantwoordenVerwijderen