woensdag 4 augustus 2010

Maïs






Gisterochtend maakte ik de mooie foto's van de zonsopgang met de mist. Maar even later kwam ik, aan de andere kant van de A58, bij de maïsakker. Ook altijd een mooi plekje, en zeker nu, want het gewas staat er nog fris bij, de kolven gaan groeien, maar al heel snel gaat alles vergelen en uitdrogen. Een paar foto's van het maïs in haar schoonheid van nu en ook van haar overburen gemaakt, want daar staat de gewone berenklauw en het boerenwormkruid in volle glorie te bloeien.

7 opmerkingen:

  1. prachtig, de regen heeft de natuur een boel goed gedaan margreet weet alleen niet of het voor de maïs nog op tijd is??
    mooie serie prentjes
    slaap lekker margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De maïs staat er nog mooi fris bij! Over een maandje zal hij er heel anders uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige uitstraling heeft je nieuwe blog :)
    ik moest na mijn pauze ook weer wennen
    maar tik er al weer lustig op los
    leuk die toefjes haar in de mais :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kolf van de mais naast mijn wei is aanmerkelijk kleiner dan de voorgaande jaren.
    Waarschijnlijk is de droogte van de voorgaande periode daar de oorzaak van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een sjieke nieuwe log van gemaakt, Margreet.
    Ik zit nu in Duitsland, bij mijn broer, te internetten.
    Ik begrijp, dat weblog veel ellende geeft voor jou?
    Ik heb eerst even door jouw fietsvierdagse "gewandeld". Een vrolijke serie.
    Ook de foto's in deze log mogen er zijn. Zo fris en groen :-)
    Hier is het weer heet. We zitten in de buurt van Kaiserslautern.
    Fijn weekend gewenst....groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi de mais, hier achter staan ook veel velden mais,nog geen foto´s van gemaakt.
    Er staan nog steeds veel in bloei langs de kant van de weg, altidj genieten.
    Je foto´s komen nu met de zwarte achtergrond idd beter uit.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik "val" helemaal voor de
    bovenste foto van het mais!
    Super, hier vind je ook volop
    maisvelden maar ik heb er nog nooit
    foto's van gemaakt! Toch eens doen!!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen