donderdag 21 oktober 2010

Bomen en vogels

Vandaag een heldere ochtend. De boom bij mij aan de overkant stond er stralend goudgekleurd bij in het herfstzonnetje. Dus snel nog gefliepst voordat de bladeren er afgewaaid zijn, want mooi weer in het zuiden, maar wel veel wind. De boom vonden ze bij Omroep Brabant ook mooi, dus in het TV-weerpraatje vanavond! De laatste foto in de middag gefotografeerd van opvliegende vogels. Welke het zijn? Leken op duiven, maar hier zitten in deze tijd van het jaar ook wel eens kivieten, voordat ze op trektocht gaan. Tegen de zon in, zonder zonnebril bij me (!) kon ik het niet zien. Dus wie het weet mag het zeggen!







6 opmerkingen:

  1. die kleuren zijn geweldig margreet,
    wat een fantastisch gezicht is dat toch.

    slaap lekker margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margreet,

    Je hebt de herfst mooi "gevangen". Heel mooi tegenlicht en leuk al die spreeuwen.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel toevallig!!!
    Je zei, dat de eerste foto van mij op die van jou leek en dat is ook zo, maar ik heb me op de terugweg vanuit Holten ook verbaasd over het grote aantal kieviten in de weilanden.
    Het zullen bij jou dus ook wel kieviten zijn.
    Fijne avond en een heerlijk weekend.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jouw gouden boom verdient het om internationaal bekend te worden, margreet! :-D

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige herfstkiekies Margreet! Fijn om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi die geel gekleurde boom tegen de blauwe hemel.
    Alles verkleurd nu idd heel snel, dus snel fotograferen voor het eraf waait.
    Hier ook heel snel gegaan in de tuin, alleen geen weer om te fotograferen vandaag, heel de dag regen.
    Geen idee of het spreeuwen of kievieten zijn, te ver weg voor mij.
    Wel altijd mooi om te zien, zie hier vaak kraaien in de weilanden.
    KOm je aanrijden en vliegen allemaal weg, prachtig om te zien.
    Gezellige zondag, de zon zal zich wel niet laten zien ;-(
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen