zaterdag 9 oktober 2010

Herfstig mooi

Gisteren fietste ik een rondje door de Chaamse bossen. Jammer dat de zonnige start veranderde in een sombere middag, maar lekker rondje op de racefiets gereden. En langs de weg Chaam-Gilze fotografeerde ik een aantal van de honderden kastanjes op het fietspad, dus opletten om niet in de stekels te rijden! Een stekel meegenomen (goh wat prikken die!) en een foto in detail thuis gemaakt.



Vandaag, zaterdag, in de ochtend wat foto's geschoten van o.a. een Gelderse Roos, die er nu mooi bij staat. En dan in de middag zie ik in mijn voortuin ineens allemaal vlinders op de bloeiende herfstasters zitten: een drukte van belang van vlinders en bijen. Dus ondanks de felle zon een gehakkelde aurelia en een dagpauwoog eindelijk eens kunnen fotograferen.


9 opmerkingen:

  1. een prachtig routje margreet,met heerlijk weer,
    die asters zijn wel vlindertrekkers hé,
    ik heb ook een hele mooie staan en daar bleef de hele dag een dagpauwoog op zitten,
    heel mooi..

    fijne zondag margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, de asters zijn erg in trek bij de vlindertjes!!
    mooie kleurencombinatie is dat, eh? :-))

    laat de kastanjes smaken, margreet!

    warme zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja..die tamme kastanjes hebben stekels, die je niet kunt ontwijken...mooie close-up.
    Je hebt een klein, maar niet onbelangrijk taalfoutje gemaakt, Margreet....
    De Aurelia is niet gehakseld, maar gehakkeld.
    Maar goed ook, want van een gehakselde vlinder blijft niets over...vrees ik, haha...en ze zijn juist zo mooi om te zien.
    Bij mij in de tuin zat de hedera gisteren ook vol met vlinders...hoofdzakelijk kleine vos en af en toe een dagpauwoog.
    De bloemen op mijn log staan trouwens niet bij mij in de tuin...ik zou wel willen ☺..maar bij kinderboerderij de Ulebelt in Colmschate (Deventer).
    Hier schijnt de zon al weer, dus we krijgen nogmaals zo'n heerlijke dag.
    Echt genieten, hè?
    Groetjesss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Ik kan het me wel voorstellen, ja..hier wordt er ook druk gehakseld in de omgeving...
    ik heb trouwens net eens een link bij jou bekeken...Marieke Zitvlees..
    Wat die meegemaakt heeft bij een fietswedstrijd in Frankrijk is niet niks.
    Hopelijk overkomt jou zoiets nooit.
    Ze heeft trouwens een heel leuke manier van schrijven.
    Weet zelfs zo'n verhaal smeuïg te brengen.
    Ik ga een wandeling maken langs de Schipbeek en neem toch maar mijn Canon mee..gewicht valt trouwens mee..nét iets meer dan een kilo.
    Gisteren zag ik een hele kolonie Canadese ganzen en met de Fuji zijn de foto's toch een stuk minder, vind ik.
    Groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serie, en het was zeker mooi weer de afgelopen dagen, heb er ook van genoten.
    Weinig eikels en kastanjes gezien, wel de bomen, dus of ze al weg zijn gehaald.
    Zag ook nog wel wat vlinders hier, in de bak met vogelvoer ;-)
    Hier geen bloemen meer in bloei.
    Herfstasters zijn wel heel mooi.
    Geeft nog wat fleur in de tuin, helaas heb ik geen plaatst meer.
    Gezellige maandag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Margreet,

    Wat een mooie en gedtailleerde foto's. Je hebt ook weer hele aparte standpunten gekozen. Mijn favoriet is echter die geopende kastanje op een tafel (?; dat is echt een kunstwerk.

    Heel veel groeten, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig mocht jij er op je fiets wel binnen! ;-)
    Het was heerlijk weer de afgelopen dagen en ook ik heb volop genoten van al het moois dat de herfst te bieden heeft!
    Geweldig al die vlinders op de herfstasters!
    groetjes,
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier vallen in grote aantallen de eikels van de bomen.
    Ik heb al veel schoolgaande kinderen, door de eikels die op het fietspad liggen, onderuit zien gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet mis, deze mooie foto's! en met al die stekels op de grond geen lekke band. asters en vlinders, schitterend. groetjes van Bas en Diny

    BeantwoordenVerwijderen