donderdag 13 januari 2011

Nat....en balen...!!

Balen vanmorgen: nu achterband van de fiets zacht!!
En langzame leegloper, dus vindt het lek..? De fietsenmaker
gebeld en vanmiddag na flink oppompen het gered en op een leenfiets
naar huis terug vanuit Riel.
Vanmorgen alweer 33 mm in de regenmeter bij 10 graden.
Modderboel aan het begin van het bos.
Mollen lopen rondom de plas op het voetpad.
De fiets weggebracht en tegen drie uur werd het al bijna schemerig
en fotografeerde ik op weg naar huis het natte land vanaf het Bels Lijntje.

11 opmerkingen:

  1. die mollen zijn wel slim hé margreet, die weten precies waar ze zijn moeten , en als het té nat wordt....
    dan gaan ze over land:-)
    graven een gat en foert.....
    weg zijn ze:-)

    hier is niet zóveel regen gevallen margreet. enne...
    tussen de buien was het zelfs droog en hebben we een heerlijk wandelke gedaan :-)

    zalig, want het was zeker niet koud...
    fijne avond wens ik jou,
    met veel leucht in j =e banden :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik al dat water zie, wil ik gelijk een regenpak aan. Ben vanaf morgen een weekje weg. Ga naar het Lauwersmeer. Hoop veel vogels te zien.
    groetjes..............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er lijkt wel geen einde aan te komen aan dit regenachtig weer....!
    Niet mijn ding om met zo'n weer foto's te maken Margreet.
    Maar ja, ik heb nog geen weekend dus laten we maar hopen dat we in het weekend toch nog even wat zon zien!!!
    Groetjes, Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was dus niet echt je dag hahhaha.

    Off topic, ik had geen zin meer in die nakleuring zag ondertussen zelf blauw.

    Glibber heeft het een beetje erg druk met, zijn werk, zijn log en de aanloop naar de Leidse Jazzweek.
    Vandaar wat minder reacties maar lees wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een nat weer margreet dat is goed te zien op je foto,s echt baalweer ook met je fiets
    nu hopen dat de lucht erin blijft en ook boven ons de kraan dicht blijft .gisterenmiddag toch nog droog hier konden we weer op de fiets
    het is erg zacht nu ochtends ruim 12 gr doet verlangen naar lente maar zover is lang nog niet .groetjes corina en je weet zijn er veel mollen dan laat de winter zich met ons sollen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pech Margreet!
    Gelukkig dat je dicht bij huis zat, maar leuk is het niet natuurlijk
    ( ik moet mijn band nog maken, gelukkig is het de voorband, gaat toch iets gemakkelijker :-) )

    Het ziet er allemaal mistroostig uit, met die regen en modder.
    Ik kijk de tulpen en de narcissen uit de grond :-)
    We moeten geduldig zijn, maar we willen zo graag koersen en lichte dagen!
    Je regenmeter is Super mooi ( die was toch nieuw hé )

    Fijn Weekend
    Groetjes Sien

    De fiets rijd als een trein ,heerlijk!
    In de regen toch maar op en neer naar Leende gefietst.
    Krijgen we straks ook hé, gewoon doortrappen met die handel :-)

    *

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zat je dus niet mee gisteren, Margreet.
    Nu weer de achterband!!!
    Je had al dat water natuurlijk in een bak kunnen doen...band onderdompelen en dan vind je het lek vanzelf....☺
    Maar ik kan me voorstellen, dat je baalde nu het je voor de tweede keer overkwam.
    Wat een waterbende, hè?
    Ik heb toch nog kunnen boulen gisteren en daarna ben ik in Deventer wezen kijken naar het hoge water.
    Het stond net tot aan de rand en ik verwacht, dat het er nu wel overheen zal zijn.
    Maar zo hoog als in 1926 zal het vast niet worden ☺
    Hier hebben we totaal geen last...de kelder is nog kurkdroog...gelukkig wel.
    Ik wens je een fijne dag.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We zijn eht allemal zat hè, die natte boel.
    das balen dat nu je achterband ook nog lek was. gelukkig dat defietsenmaker het werk doet en je een leenfiets kreeg.
    Hoop het weekend ook op wat beter weer, maar vrees het ergste, ben ook door mijn foto's heen.
    En wil graag eens naar buiten een stukje lopen.
    gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat was het nat de afgelopen dagen, niet bepaald fietsweer Margreet!
    Hier houdt niet alleen het water van boven ons bezig, en stellen jouw natte bospad en weiland weinig voor, de IJssel is ver buiten zijn oevers getreden met alle gevolgen van dien.
    groetjes en een fijn weekend!
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Elmar: ja bij om de hoek nog niet zo erg, maar net als bij de IJssel is het hier in Brabant langs de Maas en Bergsche Maas ook heel erg nat en zijn sommige buurtschappen afgesloten over de weg voor gewoon verkeer.
    Ik mag toch gewoon mijn plaatjes van hoe het in de buurt is laten zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat Bas ook je log lezen, "een nieuwe binnenband of het ventiel is kapot" zegt ie???? zal wel, denk ik. Wel een natte boel hè, moet ook buiten maar weer eens foto's maken. groetjes, van ons.

    BeantwoordenVerwijderen