vrijdag 21 januari 2011

Vorst, mist, grijs en motsneeuw

Van alles wat vandaag, behalve de zon.
 Snel rondje op de fiets voor bezoek aan de fysio.
 Vorst met mooie patronen.
 Maar ook best mistig in het buitengebied.
In de middag pimpel tegen viooltje: "Hé joh, motsneeuw!"
Viel nauwelijks te fliepsen maar de witte stippeltjes is
motsneeuw.
 Genoeg hoge druk maar toch somber weer en dat blijft zo.
Foto van bomen met koude voeten in bevroren land in het
Schaapsgoor was in het TV-weerpraatje Omroep Brabant.

9 opmerkingen:

  1. Het sneeuwde hier vanmorgen, bleef nog liggen ook.
    Gelukkig niet lang, zit ik niet op te wachten.
    Echt weer om te fotograferen was het zeker niet.
    Koud ook niet hier.
    Mooi figuur in het ijs.
    Prettig weekend en groetjes.
    Hopen maar op beter weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. brrrr
    kkkkkoud was het vandaag hé margreet,
    wij zijn gaan wandelen in een groot bos, en pfffff
    even niet opletten met kletsen en its liep de andere kant op, paniek..
    echt mijn hart heeft nog nooit zo fel geslagen:-(
    ik dacht ik pik het af van de schrik,
    maar ehh wat ik wil zeggen hiermee..
    koud had ik het toen niet meer:-)
    al had ik op blote voeten gelopen:-)

    wat een avontuur hé.
    slapa lekker margreet...
    tot morgen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Margreet!
    Nog gefeliciteerd met je "natte voeten" opname:-)
    Leuk dat je weer in de prijzen viel met een foto!
    Ja ik zag het ook die sneeuw, heel even maar!
    Ba ba wegblijven......

    Ja je hebt helemaal gelijk, op de terugweg zeggen we altijd, o jee, net opgewarmd en nu moeten we weer!
    Had trouwens wel moeite om Jeroen bij te houden op de berg in Windraak, tjonge een lange klim van 6 procent.
    Ik maak telkens de fout dat ik denk dat ik 18 ben, veel te snel en te grote versnelling, en dan komt de man met de hamer!!

    Fijn Weekend
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die `natte voeten` foto prachtig, logisch, dat ie op de tv getoond werd.
    En je mistfoto is ook een toppertje
    Hier motterde het ook even, maar geen motsneeuw, was hier ook 5 * C.
    Fijn weekend, m vh pl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij het weerpraatje weten ze wat mooi is! :-))

    vorst, mist, grijs en motsneeuw ..
    't lijkt de beschrijving van een winters dagje, margreet? :-))

    fijn weekend met hier en daar een streepje zon,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie weerfoto,s margreet zoals het weer hier ook was met eerst mist ,was koude dag ook .leuk met de vogeltjes motsneeuw best moeilijk om te fotograferen ,hier ook morgens en middags had ik onderweg ook nog natte sneeuwvlokken gelukkig viel het mee verders .ja dit hogedrukgebied brengt niet veel soeps het ligt verkeert het zonnetje moeten we zelf zijn veel grijs maar toch fijn weekeinde
    en proficat bij omroep brabant we wisselen elkaar af.vele groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bevroren plas en die barometer lijkt sprekend op de mijne ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi het bevroren water en laat pimpeltje maar keuvelen tegen viool :-))
    Ik zie de stippeltjes sneeuw Margreet.
    Super dat je weer in het weerpraatje was te zien
    TOP!!
    Fijne avond nog.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen