dinsdag 24 januari 2012

Koude ochtend




Koud vanmorgen en ook glad zoals op dit wegje.
Zag even later een vrolijk kwebbelend meisje onderuit gaan, maar het drietal had
de grootste lol, dus hoefde geen assistentie te verlenen.



*


Zon, zonnestralen, wolken en vogels.


*


*


Bevroren water op de akker terwijl de zon mooi opkomt.


Vorstig stilleven in de berm na de nachtvorst.


Na een klein uur gaat de zon alweer verdwijnen, terwijl de druppels nog als
verlichting aan de takken hangt.


Bijna thuis zie ik ineens 2 aalscholvers in een boom zitten. Rustig afgestapt en de camera
uit de fietstas gehaald. Tegen het al waterige zonlicht in, dus wordt een beetje een
silhouet foto, maar eindelijk een serie kunnen fliepsen.


In de middelste boom, bijna voor de verdwijnende zon, zitten de 2 aalscholvers.
Langs de Weteringlaan in mijn woonwijk.


7 opmerkingen:

  1. Mooi silhouet van de Aalscholver.
    Hier zie ik ze vaak in de bomen bij de Schipbeek.
    Je moet er niet onderdoor lopen, want ze kunnen enorme flatsen op je afschieten.... ;(
    Geweldige foto van de zon, weerkaatsend in het bevroren water...echt genieten!!!
    Ook foto 2 vind ik geweldig mooi.
    Fijne avond nog...ik ga eens kijken of ik nog wat van de zonnestorm kan zien.....zou wel fantastisch zijn, hè?
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die aalscholver hoort hier bij dus :-)
    Ik zie nu dat het 2 logjes zijn.
    Ja het was verraderlijk koud, 40 km gefietst, en toch hadden we het ijskoud.
    Maar door die kou had je wel een schitterende zonsopkomst fotograferen Margreet
    Geweldig wat een mooie serie
    Fijne avond nog

    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhhhhhhh het was zo koud, maar ook errrrrrg mooi margreet.
    genieten,
    dat hoef ik jou niet uit te leggen hé dat doe jij gewoon:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom je nog even toedekken ;)
    Misschien helpt het en sta je morgen weer kiplekker op.
    Trusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer mooie plaatjes Margreet. Ik ben benieuwd hoe ze volgende week zijn, als het gaat vriezen bij jullie.
    Saludos, Aart

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige plaatjes, maar ik krijg het er koud van.
    De kou straalt door de monitor heen
    Maar wel erg mooi heb je deze vroege ochtend vastgelegd.
    Hier hebben we nog geen vorst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende foto`s!!
    Een een ochtend om vroeg op te staan en te genieten
    net als de aalscover......
    Je had weer mooie geluksmomenten Margreet.
    Gesmuld van je prachtige wolkenluchten .....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen