woensdag 18 januari 2012

Nog meer De Regte Heide



We wandelen weer even op De Regte Heide. Genoeg bordjes en die laten zien
dat het gebied grenst aan een ander natuurgebied en wel Landgoed De Hoevens.


Maar ik blijf de gele paaltjes volgen van mijn wandeling.


*


Een van de zeven grafheuvels.


*


*


De skyline van Tilburg is hier ook duidelijk zichtbaar: vlnr. kantoorgebouw Entrada,
Universiteit Tilburg, woontoren Westpoint, woongebouw De Stadsheer en op
het uiterste randje Interpolis, wat het eerste echt hoge gebouw
was in de stad.


Maar ik zie ook kleine mosjes op een nog vorstige ondergrond.


Men hoopt ooit de korhoender terug te krijgen in het gebied, want die zat hier vroeger wel.


*

Vlonderbrug over de Oude Leij en nog deels bevroren.



Koolmees liet zich gewillig in de late zon fotograferen.


Bankjes, hoewel niet erg veel, maar mooi ook weer hier de bekende bank
met een tafel van de houtboer Van Dal uit Esbeek.


Op weg terug naar het begin bij het Riels Hoefke....


....maar was nog even manouvreren over de bevroren sporen.


 Mooie middag. Ik kan ook op de fiets hier naar toe, maar omdat ik mijn auto, vooral in de winter
geregeld moet laten lopen, gemotoriseerd op pad geweest. Dus binnenkort weer een leuk
uitstapje verzinnen.


11 opmerkingen:

  1. Mooi uitstapje eens wat anders dan op de fiets, lekker wandelen.
    Je hebt mooie foto's kunnen maken, mooi licht had je erbij.
    Zal daar alle seizoenen wel mooi zijn.
    Groetjes en fijen donderdag.
    Hoop dat het lukt het reageren, lukt net niet;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangezien wij hier in Spanje met een usb-stick werken is soms het openen van je site een hele klus, vanwege de langzame verbinding. De foto van de grafheuvel en de koolmees vinden wij in deze serie het mooist.
    Vanuit een zonnig Andalusië groeten van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't is daar erg mooi margreet,
    je hebt weer lekker genoten,

    :-)
    je was nét te vroeg voor mijn nieuwe logje:-)

    slaap wel voor zo meteen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Off Topic
    ik las jouw opmerking over het zoeken naar boekbinder in Tilburg. In Breda zit De Boeckenherrebergh - een prima binder!
    http://www.deboeckenherrebergh.nl
    Ik zit in Amstelveen, beetje ver weg daarvoor anders had ik het graag voor je gedaan. Zo zonde als een album uit elkaar ligt
    hartelijke groet, Mincka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. da's een mooi wandelgebied, margreet, met genoeg bankjes om ff halt te houden? :-))

    je hebt er weer een mooie serie van gemaakt! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het daar mooi
    Je foto`s van de grafheuvel zijn schitterend.
    Wat een mooie vlakte en de skyline van Tilburg misstaat totaal niet.
    Heb heerlijk met je meegewandeld in het zonnetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het weer koud maar droog en zonnig is krijg je zo'n prachtige opnames, zoals hier het geval is Margreet.
    Schitterende omgeving, ik herken de Brabants Landschap bank, hebben wij ook, mooi hé :-)

    Ik dacht de renners fiets staat alweer in de olie
    Zoals je iedere winter doet.
    Maar wellicht ook weer niet, want met 8 graden boven nul kan je gewoon lekker door toeren :-)

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is die grafheuvel fotogeniek zeg! Mooie plek lijkt me dat!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gevarieerd aanbod van foto's Margreet en allemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een grafheuvel...dat had ik daar niet verwacht...

    prachtige winterse foto's Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij zijn er bij jou in de buurt genoeg leuke uitstapjes te verzinnen.
    Genoeg natuur in de omgeving te vinden, lijkt me.
    Zo'n grafheuvel heb je volgens mij al eens eerder laten zien, maar dat kan natuurlijk ook op een ander blog geweest zijn.
    De skyline is wel even anders, dan de skyline van Deventer.
    De Korhoenders terug krijgen in het gebied, dat valt niet mee.
    Op de Holterberg zijn ze daar ook al jaren mee bezig en het wil maar niet lukken.
    Dat zul je zelf ook wel gezien hebben, toen je daar was.
    Het koolmeesje heeft wat extra gel op z'n koppie gesmeerd om maar tiptop in beeld te komen ;)
    Als afsluiter heb je ook een mooie foto geplaatst van die boom.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen