zaterdag 7 januari 2012

Wolken, nattigheid en paddenstoelen


Zaterdagmorgen, na een bui, een wolk met mammatus.


*


Dacht koppel ganzen te zien, maar dit blijken zwanen te zijn. Zaten hier vorig jaar ook,
maar nu met 35 x zoom kan ik het pas goed zien.


Golfjes op het water op de akker, want nog steeds een stevige wind.


Iets verder gefietst en dan paddenstoelen.


*


Fraaie herfsttafereeltjes op 7 januari!


Zon gaat even verdwijnen in de schapenwolkjes......


....op de Spaansehoek buiten Riel.


*


Beetje nat bij het paardenpad.


Soms wolkenvelden, maar ook helder.
Helaas in de middag overwegend bewolkt, maar toch een mooie droge dag.




6 opmerkingen:

  1. weer mooi diverse mooie wolken gezien en vast gelegd margreet mooi fotoweer zo .het fietske weer gemaakt was wel lekker zo vanmorgen met veel zon ,middags had ik niet altijd warm was best behoorlijke frisse wind .de zwaantje staan er mooi op ik zie het ook erg graag altijd.de paddestoelen hebben goede vocht gehad ik zie ze ook her en der nog wel.hier was middags nog wel meer zon ,ik denk dat wind west a noordwest was dan komt jullie kant eerst en volg ik later is wind zuidwest dan hier weer eerst in tilburg wat later haha ,maar margreet het gaat wat beter worden het erg natte gaat eruit denk ook hier natte akkers dat wel maar geen beken of wat dan ook wat overstroomt dat is hier nu niet .ik wens jou ook heel fijn en gezellig weekeinde toe veel groeten corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft maar nat en grijs weer met af en toe
    een zonnestraaltje.....
    Dat je nog paddestoelen spot is wel bijzonder Margreet want ik zie ze al een tijd niet meer.
    Van mij mag het wel lente worden hoor :-))
    Fijne zondag
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Herfst logje Margreet :-)
    Prachtige foto's!
    De temperatuur is zeker herfstachtig, en daar wordt ik wel blij van.
    Maar de wind ... we gaan nu veel wandelen :-)
    Ook leuk, want je ziet lopend toch meer dan fietsend.
    Vooral de laatste foto is heel fraai.

    De wind heeft al veel van het overtollige water in de weilanden weggeblazen.
    De schutting bevestiging is opnieuw gekit!
    ( gelukkig door een handige buurman )
    Een noodoplossing, want nu wiebelt het middenstuk gevaarlijk heen en weer,:-)
    Maar we zien wel,ik zet er geen schutting meer neer ( is al de derde die neergaat in 30 jaar)
    Gewoon coniferen en rustig afwachten tot het doorgroeit :-)

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien
    Ik hoop dat je achterband weer is gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooie reportage van het Hollandse weer Margreet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gisteren was het een mooie dag maar wel met vrij veel wind...

    bij deze foto's denk ik aan de herfst...

    de natuur is duidelijk van slag...


    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie wolkenluchten weer.
    Hier was het ook afwisselend met veel zon.

    BeantwoordenVerwijderen