woensdag 18 april 2012

Wisselvallig



Wisselvallig was het weer vandaag en zal het de komende dagen ook wel
blijven.


Maar tegen kwart voor 9 begon het toch wel leuk met een mooie circumzenitale boog!
Moet je ook maar net zien als je even in de tuin bent.


Bloeiend koolzaad in de berm langs de akker buigend in de stevige wind.


De voormalige maïsakker, die niet meer bewerkt wordt wegens "tijdelijke" grondopslag
van de NS, is ook echt zo groen in werkelijkheid. Over enige tijd ken je dit weidse
gebied niet meer terug als de plannen echt doorgaan.
Het beoogde natuurgebied met o.a. 25.000 boompjes en een
meanderende Oude Leij.
 
 



Maar nu kan ik nog deze foto schieten, die vanavond te zien was in het weerbericht
van Omroep Brabant op TV, maar nog geen screenshot, want nog niet op de website.


*


Deze dame en heer trappen lekker tegen de wind in....
....en weet niet of ze het droog gehouden hebben, maar daar kan een echte fietser wel tegen!


*


Ook nog een halo na de eerste regenbui.
 
 

Houtduif denkt ook "Maken jullie nou hier een nest of niet.....?"
Geregeld gekoekeloer binnen in het kastje....en ja dan
sta je te wachten op de pimpel die er weer uitkomt....
....weer mis!


Ja hoor, net de log geplaatst en dan is mijn foto op de website te zien.

9 opmerkingen:

  1. die vlucht van dat pimpelmeesje is gaaf gezien margreet, en die halo ... dat wil zeggen water hé hoorde ik gisteren,
    awel,
    wij gaan morgen weg, duim jij voor héle mooie wolken en weinig, of liever geen regen:-)
    dat zou me erg goed passen:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie circumzenitale boog en halo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet of ik me er voor moet schamen maar ik
    had nog nooit van een circumzenitale boog gehoord :-(
    Heb dus op de late avond nog weer heel wat geleerd vandaag!! :-)
    Wat een dreigende donkere luchten heb je gefliepst Margreet.
    Ik heb het vanmiddag helaas niet drooggehouden; hoewel ik
    een "mooi-weer-fietster" ben kreeg ik nét voor ik thuis was
    een behoorlijke bui over me heen en kwam zeiknat thuis :-(

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig die duif en het meesje vechten om de woning ,)
    Je hebt um mooi in vogelvlucht gescoord :-)
    Hier ook van die mooie wolken en een klein buitje vanochtend.
    Wel opletten hè tijdens het fietsen (LOL)
    Want ik kijk ook te vaak naar boven ......
    Weer een afwisselend en mooie serie Margreet
    Groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi weer zijn je wolkenluchten.. schitterend
    Gelukkig kijk jij veel naar boven.
    En leuk dat je supergroene gras weer getoond werd.
    Prachtige kleur trouwens
    Ja, hier was ook een stevige wind en ook heel hard trappen !!
    Fijne donderdag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet wel lachen om je laatste foto van het Pimpeltje. Zo zijn er bij mij ook vele mislukt, dat is zo ontzettend moeilijk.
    Ik vind het maar knap hoor dat jij al die bijzondere verschijnselen constateerd en vastlegt, ik zie ze nooit! En leuk dat je foto weer werd gebruikt op tv, ze kunnen je zo langzamerhand wel in dienst nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps....constateert moet het natuurlijk zijn!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi die boog die jij zag margreet ik heb dat zelfs eigenlijk nog nooit waar genomen en de halo mooi we zagen hem weer he en ik jouw foto,s nog gefeliciteerd bij omroep brabant nu deze avonds ook en ja het is genieten met de buien en dreigingen we jagen erop en maar hopen dat we er droog bij blijven en spekfoto,s van kunnen maken met zon erbij nog sterker effect en wat leuk dat pimpelmeesje erg rap je moest wel snel zijn die gaat daar houden margreet straks gezin mees piepende in jouw tuin zeker ja 6 a 7 stuks hebben ze wel een heel koor haha groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben woensdag ontzettend veel geluk gehad tijdens het Jeu-de-boulestoernooi.
    Alleen de laatste wedstrijd verliep gedeeltelijk in de regen.
    De bui barstte pas goed los op de terugweg. Ik heb niet geweldig gespeeld, maar één van ons had een gedeelde eerste plaats en drie anderen eindigden ook nog bij de eerste 10. Mooi resultaat dus.
    Wat een prachtige natuurverschijnselen heb je weer vastgelegd, Margreet.
    Ik moet nog veel leren op dat gebied....of ik kijk niet goed...of ik herken ze niet, maar ik zie ze in elk geval nooit.
    Jij pikt ze er met je kennersblik zo tussenuit, hè!
    Wel leuk, dat wegvliegende pimpeltje! Ik heb er net ook nog zo eentje geschoten.
    Je moet wel een hele snelle sluitertijd hebben, wil zoiets lukken ;)
    Ik ga gauw door naar je volgende bericht.

    BeantwoordenVerwijderen