zondag 27 maart 2011

Groene Woudtocht

Tussen Eindhoven, Tilburg en Den Bosch ligt Nationaal
Landschap het Groene Woud.
Toerclub Woensel (Eindhoven) heeft een toertocht die door dit
gebied kruist. Vanmorgen naar Eindhoven met de auto, waar
veel deelnemers te zien waren, behalve toen ik een foto bij de
start maakte!

Een beetje somber begin. De foto's (vlug-vlug maken onderweg)
waren donker, dus een beetje moeten optutten.
 Controle en pauze in Lennisheuvel, maar niet aan de
Tilburgse Schrobbelèr gezeten!

De route was prachtig. Wel veel bekend gebied via Liempde,
Lennisheuvel, Oisterwijk en Oirschot. Dan kom je ook langs
het helemaal herstelde Dal van de Beerze. De beek kronkelt
weer en agrarisch gebied is opnieuw natuur geworden.

Na een mooie rit, die koud begon, maar zonnig eindigde, was ik
na 77 km voldaan weer terug in Woensel.

8 opmerkingen:

  1. dat ziet er wel heerlijk uit margreet,
    je hebt een heel erg fijne tocht in de benen zitten
    ik snap het hélemaal:-)

    een heel fijne avond wens ik jou,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben blij dat jij de wintertijd uit je lijf gefietst hebt, margreet!
    de zomer wacht op jou! :-))

    jij mag meer dan voldaan je bedje induiken!

    welterusten en lieve droompjes! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hadden elkaar tegen kunnen komen, was het niet dat we op verschillende dagen zijn geweest Margreet :-)
    Prachtige tocht heb je gemaakt ( vind Jeroen ook )
    Schitterende foto's!

    De tocht van gisteren was ook een topper!
    Leuk om weer die plaatsen te zien.
    Ik hoop dat alles goed was bij de cardioloog
    Fijne maandag nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 77km petje af hoor en weer een mooie reportage gemaakt voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je had er mooi weer bij, Margreet en dan is het altijd heerlijk fietsen, hè?
    Mooie omgeving en dat kruidendrankje zou ik ook hebben laten staan...is niet mijn favoriet.
    Een pilsje na afloop van een wandeltocht gaat er altijd wel in, maar ja...jij moest nog achter het stuur, hè?
    Bij ons was het weer minder afgelopen zaterdag en de tocht viel me ook tegen.
    Niettemin heerlijk gelopen en genoeg foto's gemaakt onderweg.
    Hier heeft het vannacht weer gevroren, maar nu schijnt de zon volop.
    Ik moet zo met de fiets naar de fietsenmaker...hij heeft kuren...:(
    Fijne dag en groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ben ik wel bekend in Woensel.
    Heb er ruim 30 jaar geleden gewoond Oud Woensel.
    Mooie tocht van 77 km, niet mis zeg.
    Het weer werd gelukkig toch nog zonnig, is toch wel lekkerder een beetje zon.
    Heb ook liever een wijntje of een biertje dan een Schrobbelèrke.
    Groetjes.
    O.T ga morgen weer aan het werk, zittend werk ;-
    Ik blij, ben het thuis zitten zo zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij maakt ook behoorlijke rondjes van 77 km...
    tussen de 30 3n 40 zit ik er behoorlijk doorheen :-))
    Toch meer en vaker trainen:-))
    Hier was het zondag geweldig zonnig en vandaag maandag bewolkt en koud
    Het was best een aardig groepje fietsers zo te zien Margreet
    Dat is natuurlijk ook reuze gezellig.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja de wielertoertochten zijn er weer hè? Hier ook, zaterdag is er de jaarlijkse Coevorder Heuvelentocht en die gaat dan door Duitsland. Ik vind de sfeerfoto's die je maakte erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen