zondag 15 mei 2011

Abdijentocht (1)

Zondag 15 mei, de dag van de Abdijentocht tussen
het Trappistenklooster in Berkel-Enschot (Tilburg) en de
Achelse Kluis op de grens met België.
 Trappistenklooster O.L.V. Koningshoeven.
 Het weer was soms zonnig......
.....maar ook geregeld een buitje.

 Ook "gewone" fietsers, want behalve 125 km waren er ook
afstanden van 30 en 65 km.
 Na een buitje soms fraaie wolken, maar de deelnemers hadden
soms een hoosbui.

 Bandje plakken en een  kleintje Trappist, want deze fietsers
moesten nog op de fiets naar huis in Eindhoven.
Deze clubgenoten hadden even pauze en dronken cola, want er was
nog werk aan de winkel met de auto!
(wordt vervolgd)

7 opmerkingen:

  1. :-)
    lekker tochtje geweest zo te zien margreet, de achelse kluis staat op het programma deze week :-)
    gezelligheid kent geen tijd:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. trappist en fiets .. da's geen ideale combinatie, eh? :-)))

    alhoewel dat meer dan verdiend is, als je zo'n lange tocht gemaakt hebt?

    ik kijk uit naar je vervolg, margreet! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaat die trappist niet in de benen zitten?
    Hier heeft het enorm geregend vandaag en gehageld ook maar later klaarde het op en scheen de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Magreet, da's weer zo'n jaloersmakende foto van de Abdij bovenaan. Ik kom hier praktisch dagelijks langs, maar zó heb ik het nog niet kunnen fotograferen. Waar ben jij nou het beste in: fietsen of fotograferen :-)
    Groeten, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is weer een leuke serie geworden Margreet. Ik heb alle foto's op de TCT gezien, geeft goed overzicht over de sfeer op de Abdij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook zonder fiets ga je als een speer *lol*
    Ik loop alweer achter, hier!!
    Gelukkig is het niet één grote hoosbui geworden en hadden jullie ook zonnige momenten.
    Wij hadden tijdens de wandeling een paar spetters...het noemen niet waard...en verder zon.
    Heerlijk wandelweer dus.
    Zo'n kleintje Trappist zal er best ingegaan zijn na zo'n lange tocht.
    Ik wandel snel door naar je volgende verslag..☺

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bij de abdij veel te beleven margreet maar ook in de lucht ,weer de mooiste wolkenluchten ,ook op jou lens zie ik .weet niet precies wat voor dag nu was maar rond 23 uur avonds was flink onweer met hagel hier ,even wisselvalligheid goed voor buiten , voor ons nog niet echt slecht als fietser,kan slechter zijn en weekeinde weer zomers warm ,weer wennen denk ik zo met nu.je kan dit heel goed margreet zo,n verslag met foto,s .houdoe groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen