vrijdag 13 mei 2011

Rondje Ulvenhout-Chaam

Vanmorgen heel erg wisselend weer. In goed 2 uur van stralend
zonnig naar zwaar bewolkt.
In de middag een leuk rondje op de racefiets, want toch weer zon.
 Paarden en veulens in de buurt van Ulvenhout.
 Een oude boerderij, die op de Altenaweg (Gilze) al zo lang ik fiets (33 jaar)
in allerlei stadia is te zien. Iets voor Curieuzeneuzemosterdpot!
 Eindelijk er een foto van gemaakt, want het kan zomaar weg zijn!
Schijnt een heel ingewikkelde geschiedenis te zijn.
 Tussen Ulvenhout en Chaam passeer ik de Chaamse Beek, een
heel klein beekje, maar een deel is wel bijzonder, want is van
Natuurmonumenten.
 Tussen Chaam en Alpen stapelwolken en ook wind in de bomen.
Na 54 km weer thuis, dus leuk rondje.
In het weekend niet fietsen maar fietsers fotograferen in onze
Abdijentocht, want mag weer foto's maken.
Sorry Ajeetje en Ivo want jullie reacties zijn na de problemen
bij Blogger nog steeds niet terug op mijn vorige blog.

6 opmerkingen:

  1. van de boerderij blijft niet veel meer over dan een 'geraamte', margreet?
    ik ben erg blij dat jij die op foto gezet hebt!
    de tv-antenne die meters hoog uitsteekt is mooi om zien! :-)))

    jij hebt weer een heerlijke fietstocht gemaakt, margreet!
    met een prachtige wolkenhemel erboven! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeiemorgen margreet wat een stralende tocht heb je gemaakt, het lijkt wel volop zomer hier hé,
    genieten met een hoofdletter G.
    maar dat weet jij wel wat dat is:-)

    fijn weekend gewenst

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie foto,s margreet ik geniet en lees aandachtig je was best dichtbij ulvenhout en chaam ben daar paar keer geweest ulvenhout kom ik vaak,maar denk niet in kanten waar jij komt .waren deze dagen mooie fotogenieke wolkenluchten he ,ik weet dat jij daar ook fan van bent en zag ook mooie wolkenfoto van jou bij omroep brabant proficat daarvoor .heel fijn weekeinde en zo ik lees veel fotoplezier leuk dat jij dat msag doen vele groetjes corina succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had gisteren dus toch nog wel geluk met het weer.
    Maar wat een verschil...die lucht lijkt te veranderen van dag naar nacht...en dat in een paar uur tijds!!!
    Voor morgen lijkt het ook mee te vallen, dus het wordt vast een grandioos fietsfestijn, die Abdijentocht van jullie...☺
    Ik wens je in elk geval heel veel plezier bij het fotograferen, Margreet.
    Ik ga wandelen...er is weer een gezelligheidstocht van de vereniging en ook ik maak daar de foto's voor.
    Met dit verschil, dat ik zelf ook meewandel...☺
    Nog een fijne avond en groetjessssss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's.
    De afgelopen dagen prachtige wolkenluchten, is altijd genieten.
    Hoop dt julie het droog hebben gehouden dit weekend tijdens de tocht, is de regen fotograferen is niet prettig.
    Hier is nog geen drup gevallen, wel veel wind,maar ook volop zin vandaag en gisteren was ik in Groningen en was boven verwachting zo mooi en warm.
    Jammer dat die oude bouwval daar al jaren staat.
    Mij viel ook gelijk de antenne op.
    Hoop dat ze het maar snel plat gooien, want dit siert het landschap zeker niet.
    Hoop je je foto's gelukt zijn van het afgelopen weekend.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Krachtige wolken op je foto's. Ook vandaag best grijs en veel bewolking. Ook erg fris. Dat zijn we niet meer zo gewend.

    BeantwoordenVerwijderen