woensdag 1 december 2010

IJskoud

Koud vanmorgen, maar als je dan de zon ziet, toch maar snel uit bed en op pad.
 Al veel bewolking rond zonsopkomst.
 IJskoud met 6 graden onder nul en een al aantrekkende wind.
 De zon glanst over het ijs op de Genderbaan.
 Dit zie je dan aan de andere kant: noordooster in de berk.
 Groep vogels boven de maïsakker: eten!
 Fietsen was op de Kwaden Hoek een hachelijke zaak!
Ik fietste hier meer in de sneeuw in de berm dan op de gladde weg.
 Maar de zonnegloed op de weg is wel mooi.
Of op een bevroren waterplas in het weiland.
Het hek was nog open, maar de boer is ook gestopt met zijn
werkzaamheden.

7 opmerkingen:

  1. ach margreet toch...
    ben jij echt gaan fietsen:-)
    wat ben je toch een dappere dodo,
    wel ehhhh wij zijn thuisgebleven met een beetje koorts en deze koude, moet je niet naar buiten gaan hé.
    maai koodness wat was het bitterkoud...
    je bent m'n heldin vandaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij durft fietsen op een ijsbaan, kijk maar uit !
    Maar wat is dat een mooi licht op de Genderbaan...zo mooi warm, top foto !
    Marjolein vh pl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag toenstraks je derde foto op RTL4!!!! Leuk!
    Het ziet er zo ook wel heel bar uit zeg, maar prachtig gefotografeerd, ik kan niet anders zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de boer zou van minder lekker warm achter zijn kachel kruipen? :-)))

    ijzigmooi foto's, margreet!!

    hier dwarrelen de vlokjes vrolijk naar beneden.
    bij jou ook? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent een echte doordouwer hè. Ik krijg het al koud als ik je foto's zie. Ze zijn wel weer heel erg mooi. Vooral dat (tegen)licht is prachtig. Mij krijg je de komende tijd het huis niet uit; alleen voor boodschappen.

    groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij was dus ook vroeg uit de veren, Margreet.
    Dat heeft je een aantal mooie foto's opgeleverd.
    Vooral de foto met het glanzende ijs op de Genderbaan vind ik mooi, maar het is levensgevaarlijk om hier te gaan fietsen.
    Je bent gelukkig zelf zo verstandig om dan maar in de sneeuw te fietsen.
    Een prachtige serie foto's, hoor.
    Fijne avond.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's heb je kunnen maken.
    Ik ga voor geen goud op de fiets, ik loop ongeveer 20 min naar het werk en twrug weer, dus een heerlijk wandeling, vond de ijzige kou hier ook wel meevallen hoor, goed aankleden en ik had nergens last van als je loopt.
    Ik ben zo bang dat ik val op de fiets dat ik heel nerveus op de fiets zit,is ook nog donker dan..en heb geen zin om te vallen.
    Zit niet graag geblesseerd thuis.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen