maandag 6 december 2010

Van saai naar toch nog mooi

De dag begon saai, maar het werd allengs beter.
 Opgevroren sneeuwresten op een fietspad: glibberen, maar
ik was te voet!
Sneeuwresten in het land.
 

 Het werd nog mooi tegen zonsondergang, dus snel op de fiets
(over een goed begaanbare hoofdweg) naar een fotoplekje.
Helga van Leur werd vanavond in het weerbericht bij Editie NL
opnieuw gekozen als weervrouw van het jaar!
Update: de foto is van begin augustus, maar het gaat
natuurlijk om Helga even in aktie te laten zien.

7 opmerkingen:

  1. wahahah jij weet de weg, je weet wat ze mooi vinden, margreet ze mogen jou wel gaan betalen hiervoor:-)
    ik vind ze ook weer geweldig om te zien, je hebt het lekker in de vingers,
    slaap lekker, en droom van schapenwolkjes margreet, morgen weer zo'n mooi weer :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't was vandaag een heerlijke winterdag, eh?

    niks koud en het zonneke zette alles aan 't lachen? :-))

    je zonsondergang is weer de kroon op het werk, margreet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het weer viel best mee alleen was het hier erg glad.
    Mooie foto`s heb je nog gemaakt.
    Wij waren op visite en vandaag was het erg mistig en triest.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had weer heel wat bij te lezen.
    Je hebt inderdaad schitterende winterfoto's weten te maken en dat is door veel zenders, zo blijkt uit je logs, erg gewaardeerd.

    Als kind vond ik de winter prachtig maar nu ik dieren heb, hoe mooi het landschap er ook uit ziet, is mijn waardering voor de winter minder.

    De buitenbak van de paarden is door sneeuw, vorst en dooi, waarna opnieuw vorst, tot een ijsbaan omgetoverd.
    Ik heb de bak nu voorzien van zout maar dat is weer een plaag voor de hondenpootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker niet saai, vooral ook door het licht; geeft veel diepte. Trouwens je boft maar: de hele dag heeft het hier potdicht gezeten. Alleen om 11.00 uur kon je verder kijken dan 10 meter, maar dat was zo weer over. Nu zit het ook weer dicht. Maar goed ik geniet van jouw lichtvangers.

    Hele fijne dag gewenst!!

    Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die eerste foto laat eigenlijk ons strooibeleid zien. Op sommige plekken is gewoon veel te weinig gestrooid de afgelopen dagen. Ook hier in Nijmegen was het spekglad. En dan willen ze mensen meer laten bewegen? Echt een gemiste kans van veel gemeenten.

    BeantwoordenVerwijderen