zondag 6 maart 2011

D'n Opstoet

Ik woon al sinds 1975 in Tilburg, maar nog nooit de optocht ofwel
d'n Opstoet gaan bekijken! Manlief en ik waren jarenlang juist op
zondag elders om het te vieren. Maar vandaag, mede door het
zonovergoten weer op de fiets naar Kruikenstad en genoten!





 Eh...fotografen genoeg....een kapitaal aan apparatuur
passeerde mij en mijn niet goed werkende camera. Die
schaduw rechtsonder ben ik, maar vond ik wel leuk!






Langs de schouwburg terug naar mijn fiets en dit was wel een leuk
en toepasselijk tafereel.

15 opmerkingen:

  1. whahaaa .. wat een vrolijke bedoening, margreet!

    zelfs het zonneke geniet met volle teugen mee van dit kleurrijk feest? :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Margreet,

    Ja, het is weer feest met zon. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wowwwwwwwwwwwww
    margrtee,
    en weet je,
    die van de twee prinsen .....
    da's een toppertje van de bovenste plank:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te horen, dat dit ook jouw eerste carnavalsoptocht is.
    Ik heb gisteren voor het eerst zo'n optocht gezien in Deventer.
    Thuisgekomen viel er nog bij elke beweging confetti van me af :(
    Maar ik heb heerlijk in het zonnetje genoten van dit kleurrijke schouwspel...en natuurlijk ook leuke foto's gemaakt. Die komen later deze week ☺
    Wat leuk...de gele bloemkolen!!
    Tilburg is veel veranderd, maar dit plekje ken ik nog wel ☺
    Vrolijke reportage Margreet!!
    Fijne zonnige dag.
    Groetjessss...Ria.
    @ Het gaat prima met mijn pootjes...ik heb zelfs geen spierpijn ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Caranal en een zonnetje wat wil je nog meer.:-))
    Mooie reportage van alle fuifnummers Margreet.
    De laatste foto is echt humor ,)
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto's, zag vanmorgen een deel van de optocht bij omroep brabant ;-)
    Zag er goed en gezellig uit.
    Het weer is wel uniek dit jaar,
    hebben wel eens -15 gehad met carnaval.
    De laatste foto met beeld en een pilsje is leuk.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De carnaval levert alleszins kleurrijke platen op! Zelf ben ik dit jaar niet gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zwart wit foto van de Prins: in één woord
    P R A C H T I G !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook bij jou gezellige vrolijke plaatjes en...... jullie hadden de zon erbij! Fijn om mee te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schitterende kleurige log Margreet!
    Wat is er dan veel te zien, en vast te leggen.
    Heel mooi de carnaval in beeld gebracht.

    Ik ben er met een grote boog omheen gereden.
    Ben altijd zo bang voor al het glas wat op de grond is gevallen.
    Voor je het weet rij je voor en achter lek :-)

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb jaren lang in Lampegat gewoond, dus ook veel optochten meegemaakt, en het was elke keer weer een feestje.
    Die laatste foto is super!
    groetjes,
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke kleurrijke foto's!! Ik heb dit jaar alweer de optocht in Sassendonk (Zwolle) moeten missen vanwege de verjaardag van mijn broer. Andere jaren maak ik altijd foto's bij het opstellen van de optocht. Maar ik kan hier bij jou genieten van al die vrolijkheid. Je schrijft niet goed werkende camera, is die van jou kapot dan?
    Die laatste foto is leuk, goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verslag en jammer dat ik er niet bij was dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuke foto,s gemaakt margreet dus jij bent niet een officiele kruiken.... ben de rest vergeten ,maar mooi dat je nu geweest bent en lekker met zon ook ,het pilske op laatst ja echt carneval he die met de prinsen vindt ik ook hele fraaie foto .deze zitten weer in de map margreet carneval gaat kwa weer goed te boeken in dit jaar ,tot volgende jaar weer alaaf,vele groetjes margreet het weer gaat door elke dag van het jaar voor ons beide weerfotograven

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie serie heb je gemaakt van "de dolle dagen" Margreet,en die foto van die 2 prinsen vind ik ook top!!!
    Ik ben blij dat de dagen weer achter de rug zijn maar ik heb er zelf ook wel een paar leuke foto's aan over gehouden.Ik heb er in ieder geval op verschillende manieren de media mee gehaald,zoals tv,en krant.

    Groetjes, Jos

    BeantwoordenVerwijderen