zondag 5 februari 2012

Mooie zondag


De zondag start zonnig, maar ook al snel wolkenveldjes.
Fotorondje weer te voet.


*


Nog een heel klein stukje open voor de eenden.


Koud hè met je buik op het ijs.


Winterpret, dus ook leren schaatsen!


*


Hofstede De Blaak is normaal al mooi maar met sneeuw een plaatje uit
vervlogen tjden. Maar voorlopig even niet boulen hier (voor het
bankje liggen 2 banen).



Na de middag de auto gestart en na een bezoek aan de pomp een ommetje gereden.


*


En kwam ook langs mijn mooie rij bomen buiten Riel en die staan er met de sneeuw
nu prachtig bij.


Terug naar huis langs de Kwaden Hoek en zie ik mooie sporen in het land en een
vogel in de boom....


....en dat blijkt een mannetje torenvalk te zijn! Ik weet dat die hier zit, want die zat vaak
op het afgebrande houten gebouwtje een 200 meter verder op. Dus na jaren hem
eindelijk gefliepst, want normaal vliegt die altijd meteen op.


Eind van de middag nog een fraaie bijzon!

Een spannende week voor alle schaatsers, want zou het.....?




11 opmerkingen:

  1. die bijzon margreet...
    da's mooi zeg ,
    naast alle andere mooie foto's want mijn God wat is het ademloos mooi overal en fijn om erdoor te mogen gaan en weer warm naar binnen te mogen hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie winterse sfeerplaatjes, ik heb er van genoten! groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sfeervolle opnames Margreet
    Het blijft toch mooi al dat ijs gebeuren
    We hebben vanmiddag ook enkele schaats vennen opgezocht...wat een gezellige boel en een heerlijk zonnetje erbij
    Zo zal het er wel uitzien als je op wintersport gaat, super sfeertje!

    Toevallig met de fiets vandaag naar mijn zus en dan met de auto weg om een mooie wandeling te maken.
    Maar voor de rest blijft de fiets staan, hoewel dinsdag solliciteren in Westerhoven
    Dan zal ik deze wel nodig hebben denk ik, maar als er sneeuw ligt ga ik te voet

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Torenvalk, Margreet...geweldig!!! Knap gefotografeerd!!!
    Zoals hij met z'n pootjes het uiterste puntje van de tak omsluit...mooi hè?
    Hoe zouden de eenden zich voelen???
    Hier heb ik nog koeien in de wei gezien vandaag.
    Gezellig al die drukte op het ijs, ik ben in Deventyer bij de uiterwaarden wezen kijken.
    Daar schaatste ik vroeger zelf ook. Is lang geleden...ik was gek op schaatsen, maar ik waag me er nu niet meer aan.
    Ik ga zonder schaatsen al onderuit, laat staan mét!!!!! :)
    Mooi...de bijzon!
    Welterusten voor zo en groetjesss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Margreet,

    Het zijn heerlijk ijsdagen voor de schaatser en slederijders.
    Vandaag was het druk op de singels, wij hebben gekeken. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jouw excursie door het Brabantse land. Ook voor ons een mooie zondag. De eerste volle dag in Nederland en met winterjas aan, sjaal om wanten
    aan en bijna geen wind voelde het niet koud aan met -6 graden.
    Je ziet een mens is zo gewend.
    Groetjes
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is je bijzon en naar al het ijspret kan je blijven kijken hè ?
    En je bomenrij steelt toch echt weer de show.
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat prachtig die Torenvalk. Je bent een bofkont hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige foto,s met de wolken margreet mooie plekies ,ja ik ben een winterhater mooi voor foto maar daar houdt het bij mijn op .het torenvalkje is super nu kan ik van heel dichtbij bekijken en mooi dat je zo,n kleurig bijzonnetje zag ook wat halo dacht ik .heb gezien dat er ook een halo om de maan was op sites en ja voor de watervogels zegt men valt wel mee maar hier in zundert is vogelasiel en het leed van de winter wordt er volop binnen gebracht zwanen als eerste slachtoffers en hoe langer alles duurt hoe meer gevolgen komen maar ja wie ben ik veel groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige foto's, die torenvalk heb je er prachtig op staan. Het is genieten met dat prachtige winterweer ook al is het vandaag wel erg koud, vanmorgen om 9 uur was het hier nog min 15! Ik hoor al weer gruwelijke verhalen van doodgevroren konijnen, arme beesten de mensen laten ze gewoon buiten staan!Ik heb zelfs mijn meest 'winterharde' konijn nu in de garage staan, daar vriest het een heel stuk minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig het torenvalkje en de bomenrij is ook een kunstwerkje op zich Margreet.
    Prachtige serie foto`s van een zonnige koude zondag met veel ijspret.
    De bij-zon is schitterend!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen