zondag 19 februari 2012

Opstoet Kruikenstad (1)



Tegen 1 uur in de middag zag ik deze wolken, maar toch op de fiets gestapt voor
d'n Opstoet van Kruikenstad, dus lekker door een hagelbui


*

 
Op de Paleisring de gehele middag heen en weer gewandeld om te fliepsen, maar
wat duurt het wachten lang....en dat vinden deze kindertjes ook.
De optocht verloopt weer net als vorig jaar heel traag.



Tegen half drie een dreigende lucht, maar viel mee.
Op de achtergrond de Kattenrug.


Hè hè, eindelijk iets groots. Maar de hoogkèrren, die vorig jaar nog een alternatieve
route reden zijn er niet meer....jammer.


Deze vereniging had nog iets wat bewoog en onder de Kattenrug doorkon.


Maar dit keffertje kon het niks schelen!


En haar ...eh...hem...ook niet.


*


Tilburg, Kruikenstad en gezellige café's.


Prins Frans-Jan d'n Irste en adjudant in zijn bakje hoog in de prinsenwagen.
Foto, die ik als weerfoto inzond, was in de Omroep Brabant serie
 tussen de profs, dus altijd leuk.
(wordt vervolgd)




5 opmerkingen:

  1. Ha Margreet,

    De foto van de twee kinderen is erg leuk.
    Vanmiddag brak hier ook het zonnetje door, dus Wat een feest.
    Hier viert men in Hoogland Caraval is een echte katholieke plaats. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Z`n optocht lijkt me zo leuk om mee te maken :-)
    Die foto van de kindertjes is prachtig.

    @ Nu laadt weblog weer wel ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks het feit, dat je het geen spetterende show vond, heb je er leuke foto's gemaakt.
    Wel jammer, dat de grote wagens nu verstek lieten gaan...gevolg van de recessie???
    Zelf heb ik weinig van de carnaval gemerkt.
    Tijdens de wandeltocht gisteren heb ik alleen een aantal Holtense wagens voorbij zien komen, die onderweg waren naar de optocht in Deventer.
    De wagens zelf stelden niet veel voor, maar ze maakten lawaai voor twee!!!
    Vorig jaar vielen de Holtense wagens nog in de prijzen, dus ook hier bezuiniging.
    De kindjes zijn inderdaad heel leuk.
    Ik vraag me af zie er in het rechtse stoeltje gezeten heeft :)
    Een beginnend comazuipertje???? Tilburg scoorde weer hoog dit jaar, hè?
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen