maandag 20 februari 2012

Opstoet Kruikenstad (2)


"Ge wit ôot nôot nie" is het motto van Tilburg in 2012.


*


De jury was al druk voordat er iets te zien was.
De dame neemt nog maar een slokje. Weet niet wat er in zit, want
de Tilburgse optocht is niet alcoholvrij.


De voorkant van de Opstoet......veel reclame.



*


Lekker kleumen, want snel ging het niet.


*


*


En ja, als deelnemer moet je de wereld toch via Twitter, etc. laten weten
wat je aan het doen bent!


*



De net gemiste Elfstedentocht leeft ook in Tilburg.


*



En maar heen en weer rennen van de ene kant van de straat naar de andere,
want zo af en toe een groot hiaat in de stoet.


*


De Elluffsteeketocht die in Lampegat (Eindhoven) schijnt te eindigen!


Ze liepen de hele tijd in schaatspas. Die hebben volgens mij vandaag
flink spierpijn.


*


*


De Bierschôapen hebben wel een leuke wagen.
Het probleem voor de wagenbouwers is, naar ik vandaag begreep, dat de hal waar ze naar
toe moesten verhuizen niet groot genoeg is om er grote en hoge wagens
te bouwen.


*


*


Prins Frans-Jan d'n Irste en zijn adjudant Frank.


Hoewel minder mooi dan vorig jaar een leuke middag met
naar hartelust fotograferen. Wel ijskoud door de gure
wind en maar 4 graden.





6 opmerkingen:

  1. schitterende beelden om te zien margreet, kruikenzeikers zijn het toch:-)
    heerlijke namen hebben ze wel bedacht hé,
    sprookjesachtige sfeer,
    die smurfen is wel lachen...
    vriendinneke noemt me kleine smurf, en da's niet omdat ik zo groot ben:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk margreet ik heb geen ene stoet gezien deze carnaval en ik vindt wel leuk om die bij jou te volgen weleens waar in verwarmd huis het was niet warm en nu deze dinsdag ook niet maar lente temperatuurtjes komen in zicht deze week al .het was wel mooi zonnig weer voor de optochten alwel die ene foto met wiiite flat gebouw en dreiging is wel hele mooi voor de weerfoto he .de screenprint ik heb ze aan jouw te danken margreet groetjes corina hoeneer kom jij eens op de buis weer tijdje geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke plaatjes Margreet en hoewel het frisjes was viel het weer voor carnaval toch best mee...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk de sfeer getekend Margreet. Je kan zien dat het koud was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die carnavalsoptochten blijven leuk om naar te kijken.
    Hier achter de buis kom je al in de stemming.
    Laat staan jullie aan de kant van de weg.
    Top weer :-)

    @ Had ik al gezegd, dat alles bij weblog doorgekomen was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een feest om naar te kijken, Margreet!
    Maar niet voor de kleine in regencape...die ziet het niet meer zo zitten, denk ik.
    Wat een gave foto is dat zeg!!!
    Ik ga ook even naar je volgende log kijken.

    BeantwoordenVerwijderen