woensdag 1 februari 2012

Zand en sneeuw


Een koude start vanmorgen met -8 graden tegen 9 uur.


Maar de auto deed het weer en kon mijn racefiets wegbrengen en boodschappen doen.


Na de middag naar de Loonse en Drunense Duinen gereden om nu het zand met
de sneeuw te fotograferen.


Dan ziet de boom met de luchtige wortels er heel anders uit.



*

Het water waar vaak de honden in spelen is nu bijna bevroren op een windwak na.


Het lijkt lekker zonnig, maar was hier echt koud, want de wind waait er
over de zandvlakte, dus ook over het water.


Stuifzand.


*

Terug tussen de bomen en bij de mountanbike-route een fietser gevangen.


*


Even oefenen fietsers fliepsen.


Bij Bosch en Duin staan de vlaggen aardig strak, dus naar huis naar de warme kachel!


12 opmerkingen:

  1. iskoud de mooiste plaatjes margreet
    een mooie plek om te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige foto ,s margreet vanuit daar zand stuiven hoef je dus niet aan zee te zijn . er komt misschien gelukkig einde aan deze kou ik wacht er al op ,weet je ik heb maar weinig mensen hgezien vandaag met dit weer blijven ze toch liever binnen al schijnt de zon nog zo mooi wat klein laagje sneeuw al niet kan doen fraai zo die wortelcontouren .toch was hier nog glad omdat op wegen waar ik kwam niet gestrooit wordt daar kan ik niet komen hou het warm margreet we mogen niet ziek worden he warme groet vanuit warm wernhout binnen haha corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IJs- en ijskoud, maar wel mooi weer om te fotograferen, hè?
    De boomwortels komen met een laagje sneeuw heel mooi uit, vind ik.
    Wat een prachtige strakblauwe lucht heb je op je foto's...heerlijk!!!
    De mountainbikers fietsen zich wel warm, maar jij zult het flink koud gehad hebben.
    Je foto's van deze voorbijflitsende fietsers zijn goed gelukt, Margreet!
    Ik heb bij Huize Dorth gefotografeerd, daarvoor moet ik een stukje fietsen....
    Op de heenweg was het heerlijk...zon op de snoet en de wind in de rug :)
    Maar op de terugweg vroren me de oren zowat van de kop....haha.
    Groetjesss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Margreet,

    Mooi contrast de sneeuw en het zand, wel een heel mooie strak baluwe lucht.
    Buiten is het zeker koud, de hondjes lopen nu ook het liefs even kort rond. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer mooie plaatjes Margreet. En die duinen in NL blijven toch erg mooi en zeker om vast te leggen. Groetjes uit Spanje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit is de winter op zijn mooist, margreet;

    zon, sneeuw en genieten! :-))

    de kou verdwijnt dan vanzelf, eh? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er prachtig uit met die witte deken op het zand.
    Heerlijk dat we met je mee mochten genieten van dit winterse landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto's met dat laagje sneeuw bij een blauwe lucht...

    niet direct fietsweer dacht ik, wel ideaal wandelweer ...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De hemel kleurde rood toen ik naar huis toe reed... en ik moest aan jou denken.
    Dat zijn mooie foto's voor Margreet, dacht ik. Die grafische structuur van akkers is bij dit weer ook geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ons ook weer bekende omgeving Margreet
    Die foto met de boomwortels is super!
    Je hebt er weer een prachtig logje van gemaakt
    Blij dat je auto is gemaakt.

    Die wielrenners zijn helden
    Ik doe het ze niet na
    Wij zijn weer te voet geweest vandaag...koud!!!
    Gevoelstemperatuur was wel 15 onder nul denk ik :-)

    Meteen aan de koffie als je thuis komt,heerlijk!!
    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er mooi uit bij die duinen, de foto met de dennenbomen en sneeuw zou een mooie kerstkaart zijn.
    Wat mooi die wortels van die boom.
    Zal zeker koud zijn geweest op de grote vlakte.
    Morgen weer sneeuw erbij misschien, niet echt fietsweer.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankzij jou Margreet kunnen wij zien dat het nu echt winter is op het Brabantse land. Brr wat ziet alles er koud uit. Dapper om dan toch met de fiets op stap te gaan.
    Groetjes
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen