zaterdag 27 november 2010

Verkouden, sneeuw en verhuizing


 Donkere ochtend op donderdag.
Tegen zonsondergang nog een eggende boer op zijn akker
voordat de vorst invalt.
Vrijdag binnengebleven op een boodschap na en vandaag ook
 door de toch nog flink opspelende verkoudheid.
 Dus een fotootje in de tuin van mijn besneeuwde plantentafeltje
en die was zowaar bij Omroep Brabant op internet, maar nog
leuker, in het TV-weerbericht van dezelfde omroep te zien.
Beetje verdrietig vond ik de berichten van de verhuizing van de ZLTO/voorheen de NCB
naar Den Bosch na 93 jaar! Hier heb ik 20 jaar rondgewandeld. En heel wat kilometers,
want na een jaar of 5 kwam ik in een pand aan de Telegraafstraat tegenover het Pieter Vreedeplein (oude stijl) te zitten. Dus voor alles moest je naar het hoofdgebouw. Dus door weer en wind ettelijke keren per dag aan de wandel, want dat brengt je werk als secretaresse mee. Ik werkte bij de Katholieke Plattelands Jongeren en die verhuisden bijna 20 jaar geleden al naar Den Bosch, maar toen was ik net gestopt.
Bijzonder gevoel toch, terwijl nog maar weinig mensen van toen er nog werken.
Foto's o.a. van het altijd  verbouwen van het pand en ook de grote vergaderzaal met de bekende Oirschotse stoelen en tafels, waar ik elke maand een hele dag mocht zitten voor de bestuursvergadering.

4 opmerkingen:

  1. Verkouden, dat kan en gaat weer over. Herinnneringen die verwdwijnen door verhuizingen/reorganisaties, dat hakt er meer in. Dat is inderdaad verdrietig, en maakt dat je je oud gaat voelen.
    Je foto's zijn in ieder geval weer mooi.
    groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je beterschap toe
    een snelle betering,
    en lekker uitzieken,
    sterkte hé.

    fijne avond margreet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi dat besneeuwde sfeerhoekje
    gezellig kleurrijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de foto's hoef je de deur niet uit...ook foto's uit je eigen tuin worden gewaardeerd door de weerman ☺
    Het ziet er ook fleurig uit.
    Ik hoop, dat jij er zelf ook een beetje van opvrolijkt, want verkouden zijn is niet fijn.
    En als dan ook nog je arbeidsverleden "op de schop" gaat....!!!
    Dan blijft er nog slechts de herinnering en als die maar goed is, dan valt het nog mee.
    Ik zat vanmorgen al vroeg op de fiets om de zonsopkomst te fotograferen, maar dat was eigenlijk helemaal niet nodig.
    De zon kwam pas na 9 uur boven de horizon, maar het was zo heerlijk...zo vroeg, terwijl iedereen nog lag te slapen!!!
    Ik heb prachtige foto's kunnen maken en heb er 2 verwerkt in een nieuwe kopfoto.
    Margreet...een fijne avond verder en ik wens je beterschap met je verkoudheid.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen