maandag 15 november 2010

Van nat naar droog weer!

Zondagmorgen: heel nat en hoog water bij de Oude Leij.
Deels ondergelopen natuurgebied Kaaistoep.
En dan op weg naar huis, nog in de zachte regen, mooie plaatjes in de waterplassen.
Maar ook even kijken op mijn paddoveldje: en yess!! vliegenzwammen!
 Maandagmorgen: droog en een flets zonnetje over de natte weiden.
 Ook de Oude Leij is alweer wat gezakt.
 Maar langs de A58 spiegelen de vrachtwagens nog mooi in het water van de greppel!
En als klapstuk bijzonnetjes links en rechts en een halo!

Sommige foto's op de internetsites van Omroep Brabant en het Brabants Dagblad.

7 opmerkingen:

  1. jeetje margreetje, wat een blubber hé, vreselijk,
    inbelgie is het bar en boos, en het ramptoerisme is al op gang gekomen :-(

    ergernis van mensen vastleggen daar heb ik zo'n hekel aan hé..

    maar dit is kunst:-)

    morgen droog en lekker fris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. laat mij vandaag de eerste zijn om jou een gelukkige verjaardag te wensen, margreet!

    ik wens je nog heel veel gelukkige en gezonde jaren, met het zonneke hoog aan de hemel! ;-))

    je waterfoto's ogen heel mooi, margreet!
    ik hoop dat je laarzen voortaan in de kast mogen blijven staan! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dzing boem tarataaaa dzingboem taratataaa hoera hoera hoera:-)



    http://www.youtube.com/watch?v=Nk3KUtyU8jE

    mijn blaffertjes doen mee:-)

    maak er een heerlijke dag van hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo...dus jij bent jarig vandaag???
    Van harte gefeliciteerd, meid.
    Nu komt buuf Marianne dus bij jou een bakkie leut halen??
    Het is, dat ik te ver weg woon, anders kwam ik je ook persoonlijk feliciteren. Maak er een gezellige dag van.
    Ik zou bijna je foto's vergeten.
    Ze zijn weer prachtig en heel apart, die bijzonnen en halo's.
    Ik zag gisteren bij Erwin Krol ook al foto's hiervan, maar daar staan nooit namen bij.
    Ik moest direct aan jou denken en wist haast wel zeker, dat jij daar nu foto's van zou hebben.
    Zoiets moois ontgaat jou niet.
    De Schipbeek staat wel aardig hoog, maar het is geen vergelijk met een paar maanden geleden...gelukkig ☺
    Veel plezier vandaag.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je jarig geweest? Alsnog van harte!
    Wat een prachtige foto van die halo om die boom heen linksonder maar ook de rest is mooi ik heb nog nooit van die verschijnselen gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan dus in de rij staan om je van harte te feliciteren...een proficiat met dikke klapzoenen.
    Maar wat is het nat bij jullie en nog zuidelijker is het gewoon een ramp...brrrr
    Dag
    Marjolein vh pl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Margreet!

    Volgens mij ben jij een echte vis op het droge. Het is je weer gelukt om mooie tegenlicht opnamen te maken, met mooie spiegelingen. Ik lees bij de anderen dat je vandaag jarig bent. Een schorpioen dus!! Van harte en nog vele jaren.

    groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen