donderdag 17 februari 2011

Rondje Wilhelminakanaal

Donderdagmorgen: nevelig, zon, blauw en wolken, nat land
en rijp na nachtvorst.
 Na de middag weer op de racefiets en rondje langs het kanaal,
waar een groepje ganzen mij luidruchtig begroet!
 Fietsen richting Biest-Houtakker en Haghorst. Een binnenschip
met zo te zien een brugdeel als lading.


Altijd mooi langs het Wilhelminakanaal vooral op een
zonovergoten middag.
Bij Haghorst richting Diessen en dan via Hilvarenbeek en
Goirle weer naar huis. Een mooie rit van 40 km.

10 opmerkingen:

  1. 40 km in het zadel...
    mooi tochtje margreet,
    en met zon véél zon,...
    heerlijk he, een mens kan niet zonder :-)
    een bijzonder mooi toerke, ik heb genoten margreet,
    maak me morgen maar wakker als je wilt dan fiets ik mee:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het Wilhelmina kanaal loopt toch door tot Weert?
    Dan fiets jij een aardig stukje.
    Toen ik nog in Dordrecht woonde en een jonge God was en niet de oude, praktisch gestorven vent van nu, fietste ik een rondje Heienoord 's-avonds. Door de kiltunnel en via Barendrecht terug 72km en flink klimmen in al die tunnels (Kil en Heienoord). Ik had toen wel een Bridgestone.
    Je sfeertekening is weer helemaal top.

    groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke tocht maar ik moet er niet aan denken
    2 minuten op de zadel te zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een koude start zie ik
    hier was het toen supermistig en daarna een heerlijke 10 graden
    wat een lekker lenteweertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En weer een prachtig rondje!
    Ja het was koud in het begin maar toen de zon er echt door was werd het heerlijk...
    Mooie foto's, vooral die van de ganzen..
    Jeroen en ik hebben je fotoboek al een paar keer doorgekeken.
    Wat heb je dat leuk gedaan zeg!!!
    Ik kwam er eerst niet op/in doordat ik ook de woorden ( inlog code ) samen met de code had gekopieerd en geplakt .....dhuuuu ben ik weer :-)

    Maar daar kan je echt fier op zijn op zo'n mooi
    fotoboek!

    Groetjes en een fijn weekend
    Onze fiets blijft nu even staan, moet nog zoveel in de tuin en het huis doen.
    Sien..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weer prachtig toerke margreet ,fris maar toch aangenaam met zon ,leuk met guusjes /gansjes nu de hamvraag en had je wat voor hun zei dachten van wel denk ik.ik zie mooie kleuren in jou foto ,s margreet de natuur kleurt al met zon daarbij.nu grijs ,fotozin is er niet zo ,ik ook werk in om huis nu beste moment ,misschien jij wel een grijsfoto .ieder geval deze foto,s en dag die hadden we toch en in ons gedachte.vele groetjes corina en tevens wens ik jou heel aangenaam en gezellig weekeinde toe corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is maar goed, dat er zo'n prachtig egaal fietspad naast het kanaal ligt, want via die karrensporen had je vast geen 40 km. gefietst of jij wel???
    Ja...zou maar zo kunnen, zo'n bikkel ben je wel ☺
    Toch wel mooi weer...'s-nachts vorst en overdag lekkere zon.
    Nu ziet het er hier ook heel anders uit, hoor.
    Flink koud en de lucht zit potdicht!
    Evengoed een fijn weekend gewenst.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi tochtje langs het water.
    Hier was het nog errug koud.
    Gisteren even weg geweest maar ben verkleumd!!
    Heerlijk om die zonnige foto`s voorbij te zien komen
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De voorlaatste foto is schitterend.
    Was zeker een mooie dag gisteren , wat wat frisjes hier, wel wat koude wind.
    Mooi tochtje van 40 km.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk was het donderdag, eindelijk weer de zon! Leuk dat de ganzen je begroetten, want er veel mensen zul je niet tegen gekomen zijn op je ritje!
    groetjes en nog een fijn weekend!
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen