maandag 11 juli 2011

Drenthe 2011 (2)

Na het hunebedcentrum verder gefietst en zag ik een paar leuke
schapen en lammetjes, dus even een fotootje en toen kwamen de
overige 200, al blèrend aanrennen!
Indrukwekkend, maar vlakbij Ees ligt Exloo en daar staat midden
in het dorp een schaapskooi met nu bijna 400 dieren.
Zondagmorgen hier naar toe gefietst: om 11 uur gaat de kudde weg,
maar vandaag niet want keuring voor het stamboek!

 De herder in gesprek met enkele kijkers.

 Dit kwam ik vlakbij Het Land van Bartje tegen:  een
"Oud drents weerstation", dus alle meteorologen kunnen met
pensioen. Staat sinds kort in Ees: leuk!

 Na de middag rondje Rolde, waar een Pieterpadloopster mij
vereeuwigde bij een van de 2 hunebedden in Rolde.
 Terug bij de bungalow allerlei moois: zelfs paddenstoelen!
 Een fraai zonnetje met wolk....
....en een mooie zonsondergang.

6 opmerkingen:

  1. ach margreet je hebt alles daar meegemaakt, geweldig, de schaapjes op het droge, het zonneke achter een wolk en een goed humeur,
    wat wil je nog meer
    :-)

    maak er een fijne avond van margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt aan het genieten zie ik.
    Prachtige drentse plaatjes laat je hier zien.
    En genieten van mooie zonsondergangen :-)
    Heerlijk hè!
    Ik geniet mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, voor mij herkenbaar, en inderdaad leuke uitstapjes Margreet. Schaapskooi, hunebedden, blijft ook voor ons leuk om te zien. Je nieuwe P.C. doet het dus... ik kijk uit naar je volgende bericht. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk zo,n kudde voor je lens margreet .leuk zo,n station met aparte spreuken daar valt ons oog wel op he .ik zie dat je racefiets wel bij had margreet mooi aandenk foto bij de hunnebedde.vorige week zag ik ook een wat explosie van paddestoelen het weer bracht het mee nu is er weer weinig van te zien .ook daar van zonsondergang genoten ,ik op foto,s die tijd ben ik niet meer buiten en zie het al heel lang niet meer wel jammer ,maar kijk ik toch lekker met jou ook mee fijne dinsdag margreet er kom misschien veel regen naar ons toe ,zit niet echt op te wachten weer is best mooi en goed nu groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi .. jij wordt nogal welkom geheten, margreet door 200 prachtige schapen? :-))

    mooi portret bij het hunnebed!

    en de zonsondergang ..

    wat een feest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's heb je gemaakt en zo'n weerstation hangt er in Deventer ook weliswaar met een veel kleinere steen.

    BeantwoordenVerwijderen