donderdag 14 juli 2011

Drunense Fietsvierdaagse (1)

Even een tussendoortje, want vandaag heb ik wel degelijk gefietst!
Afgelopen dinsdag met een zonnige dag en 75 km gestart in de
 27e Drunense Fietsvierdaagse, een altijd gezellig evenement.
 Eerste controle en bakje koffie bij "De lachende vis" in Oud-Empel.
 Ook al wind want een van de vrijwilligers zet het wegwaaiende
spandoek vast.
 Voorbodes van de storing boven de Brabantse Aa.
 In de buurt van Schijndel was langs het Lieseind een boom omgewaaid
en dat vonden de koeien interessant en ook lekker uit de zon.
Terug naar Drunen langs de Emmamolen in Nieuwkuyk, waar rond
de middag veel fietsers pauzeerden.
Gisteren niet gefietst door andere verplichtingen.
Vandaag met dat "lekkere weer" dus wel!
Tegen 10 uur vanmorgen in de Loonse en Drunense Duinen ploeteren
fietsers tegen de wind en de regen in. En die werden beiden in
de loop van de ochtend steeds erger.
 Toch even leuke plaatjes in de Duinen, die altijd mooi zijn!
Nog een foto voordat de zondvloed in de 2e helft van de ochtend
boven Brabant losbarst. Deze koeien staan onder de naderende ernstige
bui tussen ´s Gravenmoer en Waspik. Daar gestempeld
en met wind en regen mee na 60 km terug, want de route 75 heeft
niemand gefietst. Ik hoop wel morgen als slot. Maar dat lezen jullie
dan wel, en daarna vervolg ik mijn verslag van Drenthe.

3 opmerkingen:

  1. goh margreet, fietsen in de zon is dan toch wel super de luxe hé,
    als je de regenfietsers ziet, hier is de 4daagse begonnen en zag ik allemaal sippe snoetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto,s margreet deel zon en deel met regen als droog is wat een gemak voor de fietser he .ook daar omgewaaide boom de natuur lijdt tegenwoordig weer zo,n extreem juli en dat voorjaar normaal kan het niet.we genieten van een mooie dag tussendoor he jij weer flink tegen aan met 75km dat is niet niks .weet je wat ik zo leuk vondt ik hoopte erop toen je terug was met vakantie ,en kwam uit laat margreet nou bij omroep brabant tv zijn en ja het kwam uit nog mijn felicitaties daarvoor groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had wel verschillend weer zo te zien.
    Met regen fietsen is minder leuk.
    Maar op z'n tijd een kop koffie met appelgebak smaakt dan wel.
    75 km, goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen