maandag 25 juli 2011

Regen, wolken en zon

Een somber en nat weekend.
 Zaterdagochtend zwaar bewolkt en een buitje.
 Soms een flink buitje, maar deze fietser trapt door,  terwijl ik
even schuil en niet lang daarna weer snel naar huis ga.
 Zondagmorgen zie ik tussen 2 buien door de regenwolk
wegtrekken. Mooi om te zien.
Even droog, maar snel weer omgekeerd en naar huis, want die wolk
 rechts op de foto zat ook vol regen!
 Maandagmorgen: zonnig! Bovenstaande foto op Omroep
Brabant TV.


 Meer wolken in de middag.
Prima fietsweer: lekkere temperatuur, weinig wind en droog!
 Tussen Baarle-Nassau en Chaam.
 Chaam, waar woensdag de Acht van Chaam wordt gereden.
 In de Chaamse bossen is de zaag de baas.
Veel wolken, zoals hier buiten Gilze en na ruim 54 km droog en
voldaan thuis.

7 opmerkingen:

  1. een heerlijk zicht margreet die wolken die dikke plukken jawel hé ik hou daar van, of er nou water uit komt of niet ik ga door, blijf er niet voor thuis,
    heerlijke serie plaatjes,
    slaap lekker voor straks hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het zo gehad met die regen, bah!
    Doe mij die laatste foto's maar.
    Prachtig die bloemen op die blauwe lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een weertje als dit geeft toch veel meer dramatiek aan je foto's dan een open, staalblauwe hemel, eh? :-)))

    veel (fiets)plezier, margreet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft behelpen met het weer, wel zo nu en dan mooie luchten, maar toch liever weer even strak blauw met een zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. donkere wolken zijn vaak mooi op de foto, maar nu hebben we ons deel al gehad...

    hou het droog !

    groeten

    ps: een delicate zaak die polder...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van somber naar een mooie maandag margreet .de dreigende luchten zijn mooi om te zien he voor ons weeramateuren als je zelf dan ook droog blijft .maandag was lekkere dag ook jou zag ik op mijn pc buis gefeliciteerd nog .we konden eens droog fietsen,voor vandaag woensdag is hier beetje gevallen morgens uit builucht ,en ook nog naar chaam vandaag de acht van chaam ,zonneke komt er ook bij .iedere geval vele groetjes en fijne woensdag met mooie shots uit onze regio gr corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De regen deert je ook niet en heeft je wel mooie plaatjes opgeleverd :)

    Vanaf gisteren gelukkig een zonnetje alleen
    gisteravond een paar flinke plensbuien.
    Mooie indrukwekkende wolken hoor.
    Fijn weekend.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen