zondag 31 juli 2011

Op weg naar beter weer!

Zaterdagmorgen alweer bewolkt.


 Ook buitjes met motregen.
 Want eentje viel er uit deze wolken.
 Maar wat zie ik op weg naar huis.....
 .....nu al parasolzwammen!
 Zondag is het nog steeds bewolkt hoewel soms een prik van de zon.
 Kunstwerkje van moeder natuur in uitgebloeide distelbloem.
 Nauwelijks wind, droog en aangename temperatuur: fietsweer!
 Het maïs groeit als kool net als de paddenstoelen.
 Zondagmiddag rondje racefiets.
 "Ha, daar is ze weer met de camera!" (Alphen).
 Veldboeket langs een weiland bij de Flaasbloem buiten Chaam.

 De bosbouwers gaan voort....weer een nieuwe kaalslag. Zo lijkt
het, want een stuk natuur aan de andere kant is nu na ruim 2 jaar
mooi geworden. Dus ook hier snoeien doet groeien.
 Maar dan val ik bijna van mijn fiets van verbazing: 31 juli en hoog
zomer en al vliegenzwammen!
Het weer is wel een beetje in de war, maar morgen schijnt
de zon!!

9 opmerkingen:

  1. ohhhhhhhhhhhhh margreet :-)
    wat geweldig langs de ene kant zo'n vliegenzwam, maar langs de andere kant is de herfst dan wel in aantocht, vriendje saar zei wel dat die vroeg zou zijn dit jaar
    dus tja.....
    da's wel jammer. maar moooooooooi
    en die veldbloemen,
    "snoepjes"
    slaap lekker voor straks hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk nu al vliegenzwammen, wel mooi maar veel te vroeg natuurlijk.
    De natuur is behoorlijk van slag.
    Zag gisteren onderweg ook wel grote zwammen.
    Gisteren was het hier echt heel frisjes, vandaag gelukkig het zonneke er weer bij.
    Krijg je toch gelijk meer energie.
    Lekker om te fietsen en te wandelen.
    Morgen word het beter Margreet, dus geniet ervan.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer prachtige foto's, incl. de paddestoelen, maar..... ik schrik ervan... ik wil ze liever nog niet zien, ik verwacht eerst nog heeeeeeel veel zomerse dagen! wat denk je Margreet? a.s.dinsdag krijg ik tuinvrouwen op bezoek, laat dan a.u.b. het zonnetje schijnen... groet van Diny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig wat een prachtige paddestoelen nu al maar ik las dat dat niet betekent dat ze er straks in de herfst minder zullen zijn.

    OT: Ik kan nog steeds voor mijn konijnen zorgen maar als de nood aan de man komt heb ik een 'konijnenvriendin' vlakbij. Lief dat ja daar aan dacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is zulk vochtig weer dat de paddenstoelen uit de grond schieten... heel mooi... in de herfst... ;-)
    Doe mij die weilanden met de bloemen maar, vrolijk zomers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie foto`s Margreet.
    Toch zijn je wolken altijd prachtig!
    Ja wel vroeg hoor dat er al zoveel paddenstoelen zijn te zien
    De bermen zien er in elk geval nog lekker zomers uit met de wilde bloemen.
    Deze week gaat het weer zomeren dus tis weer genieten geblazen
    Groetjes :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als die paddestoelen nou komende week allemaal uitdrogen door geweldige zonnige dagen, kan dat dan daarna kwaad? Nee toch... :-) Groetjes, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag gelukkig eindelijk weer een smooi wer gehad, werd wel tijd he.
    Je ziet veel paddestoelen inderdaad maar zal door het vocht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Genoten van je weerpraatjes met bijpassende foto`s.
    In Drenthe zag je ook al zoveel paddestoelen.
    Maar het weer zat idd niet mee, daarom zijn we maar een week eerder thuis gekomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen