vrijdag 3 augustus 2012

Beetje wisselvallig


Donderdagochtend bewolkt na het onweer en de regen aan het begin van de
nacht.


In de loop van de middag brak de zon door en even rondgefietst.


*


Stil in het grasland want de Schotse Hooglanders hebben weinig trek om in het
giftige, maar mooie gele Jacobskruiskruid te grazen.


*


De wolken verdwenen in de avond en er kwam zelfs een ballon voorbij,
maar die had veel moeite om hoogte te houden.


Het is wisselvallig zomerweer net zo wisselvallig als onze Olympische sporters
zijn, maar toch een 2e Nederlandse gouden medaille + 2 bronzen.


Vrijdagmorgen begon helder, maar al snel stapelwolken en zon.


De hibiscus bloeit naar hartelust.

Na de middag op de racefiets geklommen en 52 km gereden.


*


Fraaie wolkenluchten als schilderijen. De schilder Van Ruysdael (uit de 17e eeuw)
had hier zijn ezeltje wel neer kunnen zetten.


Hooien langs het Bels Lijntje buiten Riel. Ligt al ingepakt klaar.


Op de terugweg kwam ik hier weer langs en werden de pakken opgeladen.

 
 
Deze platte wagen is al vol geladen.


Vanmiddag een paar spetters en ook vanavond rond zonsondergang, maar die was
vanuit de tuin gezien, wel mooi kleurig.

10 opmerkingen:

  1. Zie hier weer schitterende wolkenpartijen voorbij trekken en schilderachtige landschappen.
    Hier was het onweer ook heftig! Pffffft...
    Wat staat jouw hibiscus vrolijk te bloeien. Mooi hoor.
    Hier is alles verregend :-(((
    Weer een mooi 52 km Margreet.... Knap hoor!.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een veelzijdigheid aan foto's Margreet! en dat vind ik juist zo mooi. Je zult wel een goede conditie hebben dankzij het het fietsen. petje af. ik heb 2 dagen achterelkaar een fietstochtje gemaakt en dan is het weer gebeurd! fijn weekend en goetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Margreet,

    Weer mooie foto's, de boeren hebben haast om het gras droog binnen te halen.
    Vanmiddag werd het zo donker, dat het leek of Cobie aan het tuinieren was bij maanlicht. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dan wens ik jou een zonnig weekend margreet met alles erin waar je trek in hebt,

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die witte wolkenpartijen, de wolken die ik hier nu zie zijn grijs tot donkergrijs maar het is nog steeds droog.
    Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onweer was hier niet margreet ik vindt het weer tot nu toe best mee vallen en wij samen kunnen genieten van de wolkenfoto,s een lust voor het oog en camera nu is ieder plaatjes goed voor hollandse wolkenfoto en ja erg mooie schilderijen kun je ervan maken zo en goed weer om te fietsen al was er deze zaterdag best wat wind weer ook fraaie avondkleuring ik kan dat hier thuis niet zo goed zien maar bij 22 uur zag ik nog veel roze en wist dat de hemel wel mooi was gekleurt margreet wens je heel gezellig weekeinde toe met alles wat je graag doet die dagen het sport hou ik niet zo bij met jou blijf ik wat op de hoogte zo groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie gevarieerde log Margreet, prachtige foto's, vooral die van het boerenleven!!
    Fijne avond nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij schijnen hier op een voortreffelijke plek te zitten, wat het weer betreft.
    Prachtig zomers en overdag in elk geval geen spatje regen....ik heb niets te klagen.
    Dat was in Steenwijkerwold wel anders, daar is een feesttent bezweken door het noodweer en zijn er zelfs gewonden gevallen.
    Bij jou is het wisselvallig, maar je foto's zien er weer zonnig uit.
    Fijn weekend verder.
    Groetjesssss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie foto's weer. Hier zijn de buien net langs getrokken gisteren geen drup gehad.Vrijdag was het hier ook heel mooi en warm, Dus we zitten goed hier ;-)
    Gezellige zondag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Luchtballons en hooien is voor mij onlosmakelijk verbonden met de zomer. Een zeer afwisselende reportage Margreet. Zowel Mara als ik hebben ze met plezier bekeken.
    Saludos de Albert

    BeantwoordenVerwijderen