zondag 12 augustus 2012

Boerendag Alphen (1)


Afgelopen zaterdag was het weer Boerendag in Alphen.


*


Na de kassa kom ik op het terrein....


.....en dan meteen de prachtige tractoren, zowel nieuw als heel oud.



*


*


McCormick stond dit jaar centraal.


*


*


Mooi toch dat deze oudjes weer helemaal opgeknapt worden door
liefhebbers.


Ook genoeg 1 pk's.


*


Een Lakenvelder ligt lekker in het zonnetje en laat zich bekijken.



Er was ook een toertocht voor brommers en Solexen.
De blinkende oudjes aan de finish.



Paard bij de rosmolen staat rustig te wachten.



Aan het eind van deel 1 staan de ganzen opgewonden te kijken
bij het ganzenhoeden. Morgen meer.


7 opmerkingen:

  1. Wat is je laatste foto prachtig, héél bijzonder die gakkende ganzen.
    Zo te zien was er weer veel te bekijken.
    Dag, tot deel 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Margreet,

    mooie reportage heb je er van gemaakt.
    De oude baas bij de tractor, is prachtig.
    De ganzen schreeuwen je blijkbaar toe dat je weg moet.
    Zo'n Kreidler brommer heb ik ook nog gehad. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heb je mooi vastgelegd Margreet, deze Boerendag. Er komen dus nog meer delen. Vooral die oude tractoren vind ik altijd een mooi gezicht op zo'n markt. Oude bromfietsen ook.
    Groeten Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie, lekekr zonnig en veel te zien aan tractoren en oude brommers, ook altijd leuk.
    De foto van de ganzen vind ik heel leuk, gelukkig is er geen geluid bij ;-)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is toch wel heel toevallig. Ook bij ons was er een boerendag, maar wel met een klein verschil.
    Ik hoefde niet langs een kassa :) en bij ons ging het hoofdzakelijk om de paarden...1 PK dus!
    Die knalrode tractoren hebben ook wel wat, hoor!
    De ganzen gaan met de eer strijken...superleuke foto, Margreet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt mooi ook deze serie margreet en de gansjes erbij ook zie ik mijn jeugd herringering puch had zwarte was eerst dol op daarna niet meer zo fiets bleef toch mijn favoriete vervoermiddel nu is dat eletrische geworden ga nu net zo hard als me puch toen haha gr corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt mij echt helemaal geweldig om te zien.
    En mooie onderwerpen om te fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen