dinsdag 28 augustus 2012

Veel afwisseling

 
 
Dit logje is een verzameling van foto's die ik sinds afgelopen vrijdag heb gemaakt.
 
 
 Vrijdagmiddag was het heerlijk fietsen zoals hier buiten Alphen onder mooie wolkjes.
 
 
Tussen Baarle-Nassau en Alphen zag ik deze velden met kleurige bloemen.
Weet de naam niet, maar deze zitten vaak in gemengde boeketten.
 
 
Hier zag ik ook de wat zwierige uitvoering van paard, boer en ploeg als windwijzer.
 
 
Koeien onder de wolken en achter mijn rug ook. Toen ik hier stond te fotograferen
werden beide groepen een beetje onrustig, dus maar weer opgestapt...
 
 
Buiten Gilze was men druk aan het opbouwen voor de Aangespannen dag, die zowel
zaterdag en zondag wordt gehouden. Hoop dat het meevalt met de regen.....
 
 
Zaterdagmorgen viel mee en de enigste bui viel toen ik hier was. Dit is niet mijn fiets, maar
van een andere schuiler. De mijne staat verder op.
 
 
Voor deze struiken op de geluidswal komt de regen te laat....al helemaal kaal!
 
 
*
 
 
In de middag eindelijk het nestkastje schoongemaakt, want de vogels zitten er soms al
weer in!
 
 
Zondagmorgen zag het in de tuin er wat treurig uit zoals deze verregende hibiscusbloemen
laten zien.
 
 
In de loop van de ochtend toch droog, maar wel dreigende wolken.....

 
.....en dat resulteerde in weer een flinke bui.

 
*

 
Maandag zag ik rond  de middag ineens een stuk of 20 grote rondcirkelende vogels op
flinke hoogte. Dit is een groep ooievaars, die eerder al in de buurt van Moergestel
waren gefotografeerd.

 
Verzamelen en fourageren voor de reis naar Afrika......?

 
Eind van de middag fraaie schaapjes in het blauw.......
 

 
.......die later prachtig kleurden tegen zonsondergang.
 

 
Vandaag, dinsdag, begon de dag supergrijs.
 

 
 
Hoewel een halo het met de aarzelende zon het nog wat opvrollijkte tegen de middag.
 

 
Lekker weer, dus fietsen op de racefiets, hoewel er wel aardig wat wind was.
Heel bijzonder om nu al een maïshakselaar onder Alphen aan het werk te zien.
 

 
*
 
*

 
 Heel mooi om vanavond de wolk voor de zon te zien, waardoor prachtige zonnestralen.
Morgen weer een mooie dag en dan even een dip en dan
nazomerweer vanaf het weekend!

 
 

8 opmerkingen:

  1. Vooral die laatste foto is geweldig mooi Margreet. Geniet van het mooie weer. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral die laatste foto is geweldig mooi Margreet. Geniet van het mooie weer. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Margreet,

    Je hebt een mooi overzicht gemaakt, zo verlopen de dagen wel een beetje.
    Tussen de buien door is het best nog goed vertoeven. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn weer mooie wolkenluchten! De hakselaar hakselt - voor zover ik het kan bekijken - vezelhennep. Voor maïs is het nog te vroeg, dat is nog niet rijp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik ook al, want gewoonlijk duurt dat zeker nog een paar weken Het maïs is volgens mij nog helemaal niet rijp.

      Verwijderen
  5. wauw margreet, wat gaaf,
    die ooievaars, zouden die een kudde kindjes komen brengen en voor een geboortegolf zorgen,
    een heerlijk logje voor elk wat wils, en wat zon en wat regen:-)

    maak er een fijne dag van hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je laatste foto is prachtig met die zon in de wolk.
    En wat een verschil in weer hè, de ene en de andere dag.
    Mooie fotoreportage van je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad Margreet een zeer afwisselende serie. Ik heb ze met plezier bekeken.
    Ik heb er niet een favoriet bij. Met deze serie neem jij deels afscheid van de
    zomer of zie je nog dat het anders wordt. Ik betwijfel het.
    Groetjes Albert (Mara heeft vandaag een late dienst).

    BeantwoordenVerwijderen