vrijdag 17 augustus 2012

Drie warme racefietsrondjes



Het wordt warm in het weekend, maar de afgelopen dagen was het ook al warm.

Dinsdagmorgen zat ik rustig binnen en oh je mist in de straat
terwijl de zon schijnt. De stratenmakers zagen een
paar stoepbandjes door!


Nog meer stof en herrie hierna, dus in de middag lekker op de racefiets gestapt.

 
Tussen Baarle-Nassau en Chaam spotte ik het koppel zwanen met 2 jonkies.

 

*


*


Leuke koeien in de wei.


Aparte wolkjes boven het manshoge maïs.
Na 60 km. was ik weer thuis.


Woensdag al weer op de racefiets. Er kon onweer komen en er waren wel wat leuke
voorboden zoals deze kasteelwolken.


De boeren geloofden niet zo in die buien en blijven flink beregenen.

 

*


Vlakbij Tilburg wel mooie wolkenluchten.
Het rondje was nu maar 42 km. maar genoeg en lekker gefietst.



De buien bleven beperkt tot wat spetters en gerommel, dus zeker geen noodweer.



Donderdag was rustdag maar wel een kort fotorondje.
In de avond kwam er eindelijk weer eens een ballon langs. Ook een teken dat het
geen geweldige zomer is, want normaal komen er hier vaak ballonnen voorbij.



Vrijdag, dus vandaag, een dag met een streperige lucht,


Wel apart met de condensstrepen, maar ook geregeld verdwijnstrepen, zoals hierboven.


Weer warm vandaag na een relatief koele donderdag.
Toch na de boterham op de racefiets gestapt, want de gewenning aan het warme weer
voortzetten.


Na een aantal keren maaien wordt er nu weer gegierd.


*


Geen boom of paaltje, dan leg ik de fiets maar even in de berm als ik een
foto wil schieten.


*


De aspergestruiken zijn mooi uitgegroeid, maar er staan nu 2 stallen naast het veld!
Is een heel gedoe geweest voordat die gebouwd mochten worden.


Mooi ritje van 55 warme kilometers met eindelijk een fietsbril!
En die kwam goed van pas met dit weer. Een stuk rustiger aan je ogen en ook tegen de
beestjes! Maar na vele jaren zonder fietsbril, hoor ik nu ook bij het bijna onherkenbare
leger wielrenners! Dus als ik geen hoi roep dan weten jullie waarom!





9 opmerkingen:

  1. hoi Margreet
    Mooie foto's, en het zal lekker hebben geroken denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke zomerse serie foto's heb je gemaakt en geplaatst. Je bent lekker actief geweest!
    Wat zijn in vredesnaam verdwijnstrepen?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Op de foto kan ik duidelijk zien hoe ze er uitzien maar hoe ontstaan ze?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Ank, bij de condensstrepen condenseert het vocht, wat ontstaat door de uitlaatgassen van het vliegtuig, in de wolken, wat de streep laat zien en bij de verdwijnstrepen bevriest het vocht en dan is het niet meer zichtbaar. Het verschijnsel zie je maar kort, want moest hollen om mijn camera van binnen te halen.

      Verwijderen
  3. Allereerst bedankt voor je uitleg over condensstrepen. Ik wist het ook niet precies. Je bent bijna een weervrouw Margreet. Ook deze keer een mooie afwisselende reportage. Op deze manier haal je nog wel de 3.000 km dit jaar. Succes. vandaag toch niet gefietst met deze hitte? Groetjes Albert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, vandaag niet gefietst, maar morgen vroeg wel in De Leyetocht, het grootste Brabantse Fietsfeestt! Rustig aan en veel drinken. En die 3000 km moet er zeker komen en graag nog wat meer want dat is mijn gebruikelijke jaargemiddelde de laatste jaren.
      Groetjes

      Verwijderen
  4. phewwwww
    de aarde zucht onder de warmte,

    mooi gezien margreet
    dank je wel voor je lieve reactie,

    wij komen weer langzaam terug

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Margreet,

    Steen slijpen geeft zeker veel stof, alles zit vol.
    Je hebt een mooie bril, zeker met insecten wel prettig.
    Mooie toch weer, tjonge het was me ook een beetje veel warm.
    We hadden een badje voor de honden gevuld, maar daar hadden ze geen zin in, rust en niet wandelen, dan hebben we net gedaan. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zalig met je meegefietst, dan vang je tenminste nog wat wind !
    Heerlijke zomerse serie
    En die fietsbril heb je toch maar mooi en goed gefotografeerd :-)
    Mooie kopfoto (letterlijk en figuurlijk) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoere log, ik vind de bril super, moet er ook nog één kopen, maar het glas moet zo licht mogelijk zijn, anders zie ik niets in een bosgebied.
    Goed dat je van tevoren in de hitte hebt gereden, want het was wel erg heet!

    BeantwoordenVerwijderen