woensdag 6 april 2011

Allerlei

Dinsdag bewolkt en "rare" wolkendag.
 Alle foto's rond de middag behalve rechtsonder,
want die was tegen achten.
De foto linksonder in de collage was bij Meteo Consult  in
 "Weer in het nieuws" te zien en dat vindt je links in de balk.
Vandaag begon bewolkt, maar vlak na het vereeuwigen van
paardenbloemen langs het bospad, brak de zon door!
Was laat want wachten op een pakje, maar kwam goed uit.
Tegen elven een zonnetje en veel wielrenners op pad: altijd
leuk voor mij!
En Jordi Bloem koos die uit voor het TV-weerpraatje bij
Omroep Brabant.
Heerlijk weer met 21 graden, dus zo af en toe zonnen in de
tuin, maar zag dan ook nog wat wolken voorbijschuiven.
Gisteren, toen het niet zonnig was, nuttig werk gedaan. Auto wassen, maar
ook de fiets poetsen. Dus niet meer door de modder, want binnenkort
moet die voor een nieuw exemplaar ingeruild worden.
Ik moest dus wachten, voor ik ging fotograferen, want dat pakje was met
mijn nieuwe fietshelm! Een weer echt rood exemplaar wat precies past
bij mijn kleding (ook rode accenten) en mijn fiets. Mijn oude helm, die mijn
helm na mijn valpartij in 2004 verving was helemaal oranje geworden!
Onverklaarbaar, want ligt nooit in de zon, etc. Want de oude uit 2000 is nog
zo rood als wat! Maar hetzelfde type als wat ik had, maar weer met wat
nieuwigheden (Giro Monza met RocLoc 5 voor de insiders).
En voor iedereen roept dat die oude helm nog best kan, maar de fabrikant
zegt al na 3 jaar vervangen, maar een jaar of 5 is wel de limiet. En de
mijne was al bijna 7 jaar!! En het oog wil ook wat, want met mijn nieuwe
kledij oogt die oude helm ook niet meer zoals op de foto in de collage.

7 opmerkingen:

  1. een feestelijk logje margreet met gele zonnehoedjes, wat een feest de velden kleuren geel ...
    * hatsjoe*

    wat een stuifmeel hé,
    ik word er high van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de mooie wolken van gisteren margreet zag ze ook wat was bijzondere lucht zo was bewolking niet saai en nog alle ook gefeliciteerd je mediafoto,s .je bent flink in de weer maar het was mooi weer vandaag,straks ander fietske en ook nieuwe helm het past zeer goed bij je kleding nu ,vondt trouwens vanmiddag ook aparte wolken te zien groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het wordt voor moij gewoon de sport om al je foto's op tv te zien ahhahahha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor zo'n pakje vertrek je graag wat later met je fiets, niet? :-))

    heb je 'm vandaag ook ingezegend, margreet? ;-))

    bij het weerpraatje wéten ze wat mooie foto's zijn! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaja...Margreet is ook nog een beetje ijdel!!!
    Grapje hoor! Je hebt helemaal gelijk..het oog wil ook wat en als je dan voor de veiligheid een nieuwe moet hebben, dan ook meteen maar eentje, die bij je outfit past.
    Je hebt weer leuke foto's aangeleverd voor de weerpraatjes.
    En de bermen zullen nog veel geler worden, nu met al die zon...heerlijk!!!
    Geniet ervan.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik denk dat je er met de nieuwe rode fietshelm op weer toppie bij fietst Margreet! OT; Ik bedoelde een clubfoto van je vereniging in het nieuw. Hoe hard ga je rijden hier in Drenthe? Zullen we vast wat strobalen in de bochten plaatsten? hahaha....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's , leuk dat je foto weer gekozen werd bij het weerpraatje.
    Kom je volgende week ook in Drenthe fietsen ???
    Bij je fiets en pak stat een rode helm beter natuurlijk het oog wil ook wat.
    Moet mijn fietsen ook nog schoonmaken, de dat wel iedere jaar, ff smeren ect ect.
    Zuinig op zijn ;-)
    Groetjes en een fijne vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen