zondag 17 april 2011

Zondag

Na een saaie zaterdag toch nog een glimpje van de zon
rond zonsondergang.
 Maar dan een interessante en spannende zondag.
 Leuk is altijd om te gaan kijken naar de 24e Truck Tour Tilburg.
Lichamelijk en/of geestelijk gehandicapten rijden dan mee.
 Tussendoor nog de kurkdroge akkers geflieptst.
 Akkers snakken naar een buitje.
 Lekker weer want om half 11 al toeschouwers in de korte broek.
 Altijd veel bekijks en vooral veel getoeter en gezwaai.
 En hierna een spannende middag, want genieten
van de Amstel Gold Race. Bijna elke meter  heb ik tig keer
gefietst in de 16 jaar caravan in Limburg.
De belg Gilbert was iedereen te slim en te snel af en won.
Maar een middagje Limburg kijken nodigt mij wel uit om toch
na 7 jaar mijn september (mid)weekje weer eens hier
door te brengen.
Update: De foto, die van de website van de organisatie was geplukt,
blijkt van een van de beste wielerfotografen te zijn, want nu
stond zijn naam met © erbij. Dus die foto vervangen door een
eigen foto van een stuk uit de krant.

12 opmerkingen:

  1. wat leuk hé margreet hier was de truck run ook, ik denk dat het een landelijk iets is,
    wij liepen héél stillekes in een natuurgebied te genieten , maar het getoeter hoorde je al van verre:-)
    als je naar limburg gaat tip me dan :-)
    dan gaan we samen een stuk vlaai eten :-)
    dat lijkt me gezellig:-)

    maak er nog een fijne avond van hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk initiatief voor de gehandicapten,hier soortgelijk evenement maar dan ook nog met motors erbij.Dit is dan 2e pinsterdag en krijgt ook veel aandacht in de media hier in de regio!
    Mooie foto's Margreet!

    Groet,

    Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een spektakel op èèn dag Margreet.
    Gilbert heb je mooi gevangen:-)
    Toppie!!
    Mooie impressie van deze zondag.
    Groetjes :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. da's een prachtig initiatief, dat rondrijden van gehandicapten in trucks!
    jij hebt er een mooi serie van gemaakt, margreet!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig initiatief van die truckers, hier doen ze dat ook altijd, een keer met motoren en een keer met oldtimers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. marjolein vh pl18 april 2011 om 17:03

    Dat rondtoeren met gehandicapten kennen wij hier op Voorne ook en hier was het net zaterdag...krijg er altijd kippenvel van !!
    Ben ik ook weer op de hoogte van wie er op zondag gewonnen heeft !
    Dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook wel eens ooit zo'n truckersstoet gezien. Ik reed er zelf langs met de auto... ik begreep niet wat het was. Blijkbaar komt het dus meer voor in NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zullen die mensen in de trucks genoten hebben.
    Het is een kleine moeite, maar het resultaat is grandioos.
    Hier was het zaterdag duidelijk ander weer. We konden het voor onze tocht niet beter wensen.
    Ik ben om 7 uur op stap gegaan en dat was vroeg genoeg om een paar mooie foto's van de zonsopkomst te maken met laaghangende mist boven het weiland.
    We hadden een goede opkomst....281 wandelaars, dus daarmee zijn we dik tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vergat ik te vermelden, dat we hier zondag de Schipbeeksurvival hadden.
    Ik heb, samen met Ank, daar foto's gemaakt.
    Als je ze wilt zien: https://picasaweb.google.com/Riaphilips48/17April2011Schipbeeksurvival#
    Het duurt even voordat ze geladen zijn, het zijn er 690!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto,s margreet hier in zundert is er ook zoiets voor gehandicapte mensen is echt leuk voor die mensen zijn er dolblij mee het weer ja is heel mooi maar net wat jij schrijft wat is het droog denk dat ons zomerke gaan versnoepen margreet en bevalt je nieuwe fiets nu groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe ze hier ook met gehandicapten rond toeren een feest voor hun en leuk om te zien, zeker bij onze buurman die een prachtig truck rijd, waar hij nu ook eens mee de straat in komt.
    Hier stond het weekend ook in het teken van wielrennen, ronde van Drenthe en de Amstel gold op tv.
    Ik vind het te mooi weer, het lopen gaat beter dus ben lekker buiten gaan wandelen ;-)
    Heerlijk !
    Groetjes en gezellige dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen