woensdag 27 april 2011

Ander weer

Gisteren kondigde het veranderende weer zich al een beetje aan.
Wat windveren, hoge bewolking en enkel stapelwolkje.
Maar om half 7 vanmorgen liet de zon zich nog niet snel
verleiden om zich te laten zien.
Maar hier is ze als een stipje tussen de bomen en de wolken.
Mooi, een vage zonnezuil!
Zon zat echt klem tussen de bewolking.

Lang bleef het een beetje schemerig, want zon had toch moeite.
Zes koeien (jongvee) liggen nog gezellig bij elkaar en worden
net wakker.
En aan de andere kant waar de koeien liggen (langs het Bels
Lijntje) zie je een prachtige meidoorntak in het vroege zonlicht.
Later nog wat mooie verschijnselen in de lucht toen ik alweer
thuis was: bijzon, boogje, beginnende halo of ....?
De regen kwam er aan volgens alle buienradars. Nou honderd
spetters, maar toch maar snel de auto even gewassen!
En ook even wat bloempjes in de voortuin gefliepst.

8 opmerkingen:

  1. dag margreet...
    hihi je reactie bij mij laat me afvragen wat je beroep was:-)
    die ajuga reptans heeft mijn hart gestolen evenals de prachtige zon foto's,
    wij hebben vandaag wel lekker wat hemelwater gehad maar ehhh nog lang niet genoeg :-)
    ik wacht nog maar even met de auto:-)
    jij ook een blije opelrijder:-)
    join de club:-)

    fijne avond wens ik jou margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi morgen ochtend margreet fris maar wel genieten het zonneke kwam erbij en net wat jij zei fris mijn ochtend rondje stopte al bij me fotoplekje verders werd het bewolkt maar op spetters na droog met zonder regenpak weg en droog thuis denk niet dat zoveel zodde aan de dijk zet met dat regen .nog gefeliciteerd bij weerplaza ,jammer dat omroep brabant niet bij eigen brabanders houdt met weerfoto,s en weer wel raar zo vele groetjes margreet slaap wel voor straks en kijken of we morgen nog op de fiets kunnen met evt buienweer corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Magreet,

    Wat is de natuur weer mooi hé, je blijft je verwonderen over de bloemen en planten, mens en dier.
    Auto glimt weer, weg stuifmeel. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het "slechte" weer is hier aangekomen vannacht!
    Jeetje wat een onweer en regen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. marjolein vh pl28 april 2011 om 09:32

    Die regen was hier ook maar een paar druppels, onze auto is nog steeds stoffig van zand en of pollen.
    Maar je bloemen zijn prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel wat regen gevallen vandaag..

    prachtige foto's van de zonsopgang !

    groeten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woensdag was het hier een kille dag, dus verjaardag van zoonlief niet buiten kunnen vieren.
    Mooi, zoals je de zonsopkomst gefliepst hebt.
    Ik ga ook gauw je volgende log bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen