donderdag 2 september 2010

Bijzonder in de lucht





Best een bijzondere dag in de lucht. En dat zag ik vanuit de tuin, want in de ochtend moest ik op iemand van het intallatiebedrijf wachten i.v.m. een nieuwe HR-combiketel. En dat wil je voor je weer gaat stoken wel in orde hebben. Dus kon ik niet van huis, maar toen zag ik allerlei aparte weersverschijnselen, zoals die omgekeerde boog boven de zon, een z.g. circumzenitale boog. En later kwam er een mooie wolk langs. Aan het begin van de middag was er zelfs een halo rond de zon te zien. En dat betekent meestal nattigheid, dus de paar druppels die vanmiddag vielen waren wel te verklaren. Ook kwam nog een Awacs-radarvliegtuig een paar rondjes Gilze-Rijen doen. En op de foto zie je maar al te goed dat die de nodige luchtvervuiling achterlaat! Maar het was een interessante weerdag en dat allemaal niet verder dan mijn eigen achtertuin! En die aparte boog was zelfs op het tv-weerpraatje bij Omroep Brabant met Jordi Bloem.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Margreet,

    Wat ben je toch altijd weer verrasend. Leuke serie weer. Mooi die boog boven de zon. fijne avond, groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit gezien, maar ik zie het ook niet zo goed vanuit mijn achtertuin, te veel bomen en druiven ;-)
    Heel apart en mooi en natuurlijk als weerfoto op tv.
    Blijft toch leuk iedere keer weer je foto als te zien met jou naam.
    Zo zie je maar het wachten op de installateur werd wel beloond, Hoop dat de verwarming het weer doet, ik heb hem 's morgens vroeg al ff aan hoor, ff de kou eruit.
    Groetjes en vast een gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wordt nog wereldberoemd of -brabants :-)
    Wel leuk om met je mee te mogen kijken op je tv !
    En je uitleg is weer meer dan duidelijk.
    Dag en bedankt voor al je bezoekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een machtige prent, met die boog,

    ongewoon mooi,
    maak er een heerlijk weekend van
    margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij weet precies, waar je op moet letten, als je naar de lucht kijkt en dan is het geweldig om zoiets bijzonders te fotograferen.
    En dat vanuit je eigen tuin!
    Groetjesss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit zijn weer heel boeiende beelend, margreet!

    zo zie je maar dat je tuin niet groot hoeft te zijn!

    hoog is ie altijd genoeg! :-))))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer eens een kijkje hier...;-)

    Noemen ze dat niet een Halo, die boog om de zon.
    Prachtig.
    En weer op TV geweest...;-)

    BeantwoordenVerwijderen